VVH JO11-3 leidt dikke nederlaag

Thijn Schouwenburg (afstandschot)
Assist: Mats Bilstra

10 november 2018 9:00

Op deze grijze zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen Pelikaan JO11-1 op het programma. De wedstrijd wordt gespeeld op het speciale pupillenveld en staat onder leiding van Bert. Het publiek is in grote getale op de wedstrijd afgekomen. Leuk voor de alle spelers!

Zoals eigenlijk alle wedstrijden tot nu toe start Hardinxveld goed en fel aan de wedstrijd. De eerste mogelijkheid is dan ook voor VVH. Na een pass van Thijn schiet Sam in de 3e vanuit een lastige hoek voorlangs. Een minuut moet Nick voor het eerst optreden. Een schot wordt overgetikt. Pelikaan heeft de eerste helft de wind mee en probeert met afstandsschoten doelpunten te maken. Een uitbal levert dan ook de 0-1 op. De speler van Pelikaan neemt de uitbal correct en schiet de bal richting de verre hoek, maar de bal wordt licht aangeraakt door Sem, waardoor de bal in het doel belandt. Hardinxveld pakt de draad weer op en probeert de gelijkmaker te maken. Op wat afstandsschoten na lukt dit jammer genoeg niet. Net voor de eerste time-out wordt het 0-2. Na balverlies wordt de bal vanaf de zijkant hoog voorgeschoten en in een uiterste poging om de bal te pakken tikt Nick de bal helaas in eigen doel.

Trainer Björn pept de jongens op en geeft ze nog wat aanwijzingen. Helaas werkt dit niet. De doelpunten worden makkelijk weggegeven en binnen tien minuten scoort Pelikaan 3 maal wat een tussenstand oplevert van 0-5. De verdedigers Janoah, Sem, Oscar en Lauran hebben hun handen vol aan de sterke aanvallers. Hardinxveld probeert voetballend via de middenvelders Sam te bereiken. Dit lukt niet altijd, waardoor de kansen schaars zijn. In de laatste minuut begaat de keeper van Pelikaan een overtreding op Sam, wat een penalty oplevert. Een ongeschreven voetbalregel is dat degene op wie de overtreding gemaakt wordt, de strafschop niet neemt. Sam trekt zich hier niets van aan en gaat vol vertrouwen achter de bal staan. Hij schiet de bal onberispelijk laag in de hoek. Ruststand is 1-5.

De jongens gaan lekker limonade drinken. Björn en Job geven ze nog tips en trucs mee om er in de 2e helft een echte wedstrijd van te maken.

Direct na de rust valt een bal tussen de keeper en de verdediging. Mats gelooft er niet helemaal in en laat zich aftroeven. Daarna wordt het alweer 1-6 na een schot. Een paar minuten later komt Hardinxveld voetballend goed door. Sam gaat alleen op de keeper af en schiet de bal tegen de keeper aan. De rebound wordt goed door Mats op doel geschoten. Helaas komt de bal op de lat terecht. De 7e tegengoal komt nadat een diepe bal over de verdediging valt en Nick mistast. Hierna mag Hidde Sem aflossen in de verdediging.

Gelukkig maakt Hardinxveld nog een doelpunt. Een diepe bal wordt door Mats keurig op Thijn teruggelegd en door laatstgenoemde van een grote afstand tegen het net geschoten. Er komen nog wat goede aanvallen, maar de voorzetten van Levi komen jammer genoeg net niet aan. Pelikaan heeft echter het laatste woord en scoort nog tweemaal. Het laatste doelpunt is curieus. De linksachter van Pelikaan stoomt van achteruit op en schiet van grote afstand. Via Nick rolt de bal tergend langzaam richting het doel. Nick probeert de bal net voor de lijn te pakken, maar de scheidsrechter oordeelt anders. De bal is over de lijn. Eindstand 2-9.

De gebruikelijke penalties worden met 4-7 verloren. Oscar, Lauran, Hidde en Nick scoren. Vermeld dient te worden dat bij Hardinxveld twee jongens geen penalty mochten nemen vanwege ongewenst gedrag. Luisteren naar de trainer is belangrijk!

Volgende week spelen we om 08.30 uur de derby tegen onze westerburen Sliedrecht JO11-2. Met lef, de juiste instelling, elkaar helpen en proberen goed te voetballen gaan we proberen de drie punten mee naar de Sluisweg te nemen.

Opstelling VVH: Nick (k), Oscar, Sem, Lauran, Thijn (c), Hidde, Mats, Sam, Levi en Janoah.