VVH JO11-3 buigt pas in 2e helft voor sterker VVGZ

... (intikker)
... (afstandschot)

29 september 2018 8:30

Na de verloren eerste competitiewedstrijd van vorige week tegen een zeer sterke tegenstander stond er vandaag wederom een tegenstander van "formaat" op het programma voor VVH JO11-3, namelijk VVGZ JO11-2. Zij hadden hun wedstrijd met 0-8 gewonnen bij Drechtstreek JO11-3. De jongens wisten dus wat hen te doen stond. In alle vroegte om 7.30 uur vertrok de Hardinxveldse delegatie al naar sportpark De Noord in Zwijndrecht. Het was fris, maar er scheen al een heerlijk zonnetje, dus prima omstandigheden voor een potje voetbal.

Hardinxveld begon met Nick op de goal en Janoah, Sem en Oscar acherin. Voor hen op het middenveld stonden Sam, Hidde en Thijn en "eenzaam" in de spits Mats. Jarige Levi en Lauran begonnen als wissels. Al snel werd duidelijk dat het slechte en gladde kunstgrasveld een bepalende factor was, omdat de bal moeilijk onder controle te houden was, zowel voor VVH als VVGZ. Het fysiek sterkere VVGZ kwam er een paar keer gevaarlijk uit, maar keer op keer werden de aanvallen onschadelijk gemaakt door de Hardinxveldse verdediging onder aanvoering van een zeer sterk spelende Sem. Ook bleek Nick zeer moeilijk te passeren. De keeperstraining werpt nu al zijn vruchten af. VVH moest het voornamelijk hebben van een aantal snelle counters, waarbij Mats de grootste kans leek te krijgen, maar hij speelde de bal helaas te ver voor zich uit, waardoor hij de bal met niet meer dan een klein puntertje langs de goed uitkomende keeper kon spelen. Helaas hobbelde de bal net naast de goal. Net voor rust werd VVGZ nog één keer zeer gevaarlijk via de zijkant, waar de buitenspeler met een gekruisd schot over Nick de buitenkant van de paal raakte. De goed leidende jonge scheidsrechter floot met een 0-0 ruststand af. Tijd voor een lekker bekertje limonade en even uitrusten.

De tweede helft kwam VVH goed uit de startblokken, door een aantal goede uitvallen via Thijn en Mats. Beide keren ging de voorzet richting Levi, maar die kon net niet zijn teen tegen de bal aan krijgen, waardoor helaas de 0-1 uit bleef. VVGZ ging daarna beter voetballen en de jongens van VVH leken enigszins moe te worden. Er werd te makkelijk balverlies geleden en de omschakeling was ook niet meer, zoals in de eerste helft. Hierdoor vielen er grotere gaten tussen het middenveld en de verdediging, maar ook achter de verdediging. Met deze ruimte wist VVGZ wel raak, waardoor het halverwege de tweede helft 2-0 stond. Het was maar goed dat Nick in een blakende vorm stak, anders was de achterstand al een stuk groter geweest. Uiteindelijk scoorde VVGZ nog een derde goal door een verrassingsschot en wist VVH het doel niet meer te bereiken, waardoor de eindstand 3-0 was en de 3 punten helaas in Zwijndrecht achter bleven.

Ondanks de 2 verloren wedstrijden heeft trainer Björn voldoende positieve aanknopingspunten gezien voor verbetering op korte termijn. Door aankomende week weer hard te trainen en aan de teamspirit te werken lijkt de eerste overwinning van het seizoen dichtbij. Volgdende week zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Drechtstreek JO11-3 op het menu. Zij hebben één keer verloren en één keer gewonnen, maar deze ploeg moeten we kunnen pakken, zeker met de steun van onze vaste toeschouwers.

Opstelling VVH: Nick (k), Janoah, Sem, Oscar, Lauran, Sam, Hidde, Thijn, Levi, Mats.