Geflatteerd maar terecht verlies VVH JO11-3

... (corner)
... (intikker)

1 september 2018 8:30

Eindelijk mochten de jongens van VVH JO11-3 aantreden voor hun eerste wedstrijd op een "groot" veld tegen Drechtstreek JO11-2. Met de dauw boven de groene velden moest er al zeer vroeg verzameld worden op het sportpark aan De Sluisweg, namelijk 7.30 uur. Net voor de transferdeadline is de selectie van de JO11-3 compleet gemaakt door de overschrijving van de uit Sliedrecht afkomstige Janoah de Groot. Janoah is overigens geen onbekende voor de meeste jongens, waardoor hij zich afgelopen week prima heeft ingepast in het team. Daardoor is hij door trainer Björn gelijk opgenomen in de wedstrijdselectie van afgelopen zaterdag. Ook de nieuwe assistent-trainer Job Werkman kon op tijd aanwezig zijn om de jongens te steunen en aanwijzingen te geven.

Het eerste kwartier ging het redelijk gelijk op, ook al was het nog erg wennen voor VVH op zo'n groot veld en tegen zo'n fysiek sterke tegenstander. Na de 1-0 voor Drechtstreek in de 5e minuut nam VVH het heft iets meer in handen en dit resulteerde dan ook in de 1-1 (Hidde) en zelfs de 1-2 door een geweldige solo van Thijn. Daarna bleek toch dat Drechtstreek fysiek en conditioneel sterker was, waardoor de jongens met een ruststand van 6-2 naar de kleedkamer gingen. Vooral verdedigend liet VVH af en toe een steekje vallen door te veel ruimte voor een schot te geven, ondanks het sterke keeperswerk van Nick.
In de rust zette trainer Björn de jongens weer op scherp met een aantal cruciale aanwijzingen. Mats kwam in de spits te staan en Hidde zakte een plaatsje naar achteren als mid-mid. Samen met Sam en Levi moesten zij Mats bedienen in de diepte. Dit bleek de juiste taktiek waardoor Drechtstreek meer onder druk kwam te staan. Toch scoorde Drechtstreek eerst de 7-2, voordat Mats een mooi uitgespeelde aanval afronde voor de 7-3. Helaas bleek VVH moegestreden en bleken de twee helften van 30 minuten nog iets te lang voor de verdediging met Sem, Oscar, Lauran en Janoah. Ondanks het grote verschil in de uitslag, 10-3, kan VVH JO11-3 terugkijken op een prima eerste wedstrijd. Hopelijk kunnen ze dit een goed vervolg geven volgende week in de thuiswedstrijd tegen Sliedrecht JO11-2 om 9.00 uur aan De Sluisweg.

Opstelling: Nick (k), Sem, Oscar, Lauran, Janoah, Sam, Thijn, Levi, Hidde en Mats.