“Zwaar bevochten derde plaats Team JO7-1”

Hardinxveld JO7-1

Nivo Sparta JO7-1

Brian Emmen (scrimmage)
... (solo)
... (solo)

6 mei 2017 11:30

Vandaag stond de laatste competitiewedstrijd tegen Nivo Sparta JO7-1 op het programma.

Zij konden kampioen worden bij minimaal gelijk spel en gezien de toeschouwers en spandoeken waren ze ook er vanuit gegaan dit klusje even te klaren.

Voor ons was het een wedstrijd om de eer om geen vijfde maar derde te eindigen in onze poule.

Onze rechter vleugelspits Jens was nog op vakantie en met die reden stond Brian op zijn plek. Ook Oliwier was vandaag niet aanwezig, dus stond ons team met vijf spelers op het veld zonder wissels.

Na een goede peptalk en een kwartier inschieten kon de wedstrijd beginnen.

Nivo Sparta ging na de aftrap meteen in de aanval maar onze verdediging stond goed opgesteld.

Voor de wedstrijd hadden ze dan ook meegekregen dat ze niet te snel en zeker niet met z’n allen op de helft van de tegenstander moesten gaan spelen. Dit werd goed nageleefd waardoor ons team steeds sterker en sterker werd. Na een paar missers over en weer lukte het Jasper om de wedstrijd te openen in de 7e minuut met een mooi schot: 1-0. Helaas was ons feestje van korte duur want ook Nivo Sparta scoorde in de 9e minuut: 1-1 Onze jongens waren zeker niet de mindere en na goed verdedigingswerk van Tygo, Sietse en Siebe lukte het Brian om na en rommelige aanval voor het doel van Nivo Sparta de bal toch nog in het doel te krijgen : 2-1. Maar helaas kwam Nivo Sparta weer terug in de 13e minuut en stond het net voor rust 2-2.

Na een welverdiende glaasje limonade en wederom een peptalk in de kleedkamer gingen onze jongens weer vol goede moed het veld op. Ons doel was om het feestje van Nivo Sparta om zeep te helpen en alles op alles te zetten om maar geen vijfde in de poule te worden. Jasper was weer de eerste die wist te scoren. In de 17e minuut schoot hij de bal mooi binnen: 3-2 en 2 minuten later maakte deze linker vleugelspits een prima solo op de linker flank van het veld en scoorde: 4-2 Nivo Sparta liet het hier niet bij zitten. In de 20e minuut scoorde zij 4-3 en 3 minuten later stonden we weer gelijk. Als de wedstrijd nu afgelopen zou zijn waren ze kampioen maar jammer voor hun moesten ze nog 7 minuten spelen. In de 25e minuut stond Brian op scherp en ging hij met de bal er vandoor. Na een sprint van 15 meter met de bal aan de voet tikte hij de bal in het doel: 5-4 dit was het moment dat de jongens van Nivo Sparta het echt niet meer leuk vonden. Wel 3 jongens barste in tranen uit, maar ja dat is voor ons geen reden om te stoppen met voetballen. In de 27e minuut stormde Jasper en Brian samen met de bal op het doel af. Het was uiteindelijk Brian die scoorde en de wedstrijd besliste met een eindstand van 6-4.

De jongens hebben een prima wedstrijd gespeeld en lieten zich niet van hun stuk brengen door de vele Nivo Sparta supporters langs de lijn. Hun kampioensvlag kon de kast in en wij een welverdiende derde plaats. Op naar het volgende seizoen.