JO9-1 maakt geen fouten tegen Oranje-Wit

Hardinxveld JO9-1

Oranje Wit JO9-2

8 april 2017 11:30

Het einde van de competitie is in zicht met nog 5 wedstrijden te gaan krijgt de ranglijst van de competitie vorm. Vandaag is de opponent Oranje-Wit. De heen wedstrijd werd ter nauwernood gewonnen met 2-3 na 2-0 achter te hebben gestaan. De omstandigheden waren uitmuntend, zo mochten de pupillen van VVH voor het eerst spelen op het prachtige pupillenveld van kunstgras, gloedje nieuw.
Hardinxveld begon rustig en het was nog wat aftasten hoe de bal rolde en stuitte. Oranje _Wit had duidelijk de opdracht gekregen fysiek de strijd aan te gaan en zich niet te laten vernederen. Combinerend kwam VVH er een aantal keren uit. Oranje-Wit kon zich enkel bezighouden met tegenhouden, want keer op keer waren de verdedigers van VVH (David en Luc) Oranje-Wit te slim af. Na 12 minuten was het een afgeslagen corner, die bij Noud kwam. Hij bedacht zich geen moment en rondde keurig af 1-0. Nog gen 4 minuten later onderschepte Sil de bal en passte richting Noud, die vervolgens Finn vrij zag staan en deze laatste rondde de bal uit moeilijke hoe af 2-0. Dit was tevens de ruststand zonder echt sprankelend voetbal te laten zien.
Na de rust kwam er wat meer spirit in de ploeg en van begin af aan werd Oranje-Wit onder druk gezet binnen 10 minuten was de stand meer dan verdubbeld en was het 5-0. Mooiste goal was nadat Thijn de bal aan Noud gaf, die passte direct naar Brechtje op rechts en zij combineerde naar de vrijstaande Finn en zijn 4e goal van de wedstrijd kon binnen schieten. Hierna werd het nog 6-0 door Noud wat tevens de einduitslag was.

Geen sprankelend voetbal maar ook deze horde werd succesvol genomen. A.s. maandag staat de belangrijke wedstrijd tegen Groote Lindt de nummer 2 uit de competitie volgt op 3 punten een cruciale wedstrijd dus. Aanvang van de wedstrijd is 18.30 uur in Zwijndrecht. Dus toeschouwers kom deze kanjers aanmoedigen om ons te helpen naar de overwinning.