JO9-1 Buigt wederom achterstand om in laatste minuten

Hardinxveld JO9-1

IFC JO9-2

David Kraaijeveld (vrije trap)

25 maart 2017 11:30

IFC de tegenstander van vandaag werd eerder dit seizoen met 1-8 verslagen. Vandaag in heerlijke omstandigen stond IFC "gewapend" klaar om dit maal wat recht te zetten. De hekkensluiter heeft slechts 1 punt tot vandaag behaald. Niettemin was dit punt behaald tegen de nummer 2 uit de competitie. De jeugd van VVH werd dan ook gewaarschuwd voor onderschatting. Om 11.30 uur ving de wedstrijd aan. Het was meteen duidelijk dat Hardinxveld de druk erop wilde zetten. De jarige Brechtje begon als wissel. Op links kwam Thijn meerdere malen goed langs zijn tegenstander, alleen de eindpass of het schot bleef uit. Achterin was het opletten geblazen. De keeper van IFC had een zeer verre uittrap, echter Luc en David waren zeer scherp en geconcentreerd en gaven de aanvallers van IFC geen schijn van kans. Er kwamen goede kansen van Finn, Noud, Brechtje en Sil. Het geluk was de eerste helft duidelijk niet aan onze zijde. Verloverwicht was er voldoende, maar keer op keer stond de sluitpost van IFC in de weg. Er werd met een 0-0 stand gerust.

De tweede helft was hetzelfde beeld als die van de eerste helft. We kwamen wel steeds dichterbij. Dit keer werden de paal (Noud) en lat (corner Finn) geraakt. Hierna was er een uitval van het scherp spelende IFC die nog weer eens liet zien dat de bal rond is. Via deze uitval kwam IFC op een 0-1 voorsprong. Nog geen 2 minuten later ontsnapte Hardinxveld, door goed optreden van Jan-Jaap. De jeugd van VVH die inmiddels weet hoe een achterstand moet worden omgebogen, stroopte de mouwen nog eens flink op. De power en het vuur kwam terug in de ploeg. David die steeds maar beter en sterker wordt, ging achter een vrije trap staan en schoot verwoestend de bal binnen. De bal werd nog door een tegenstander met de handen uit het doel gehouden, maar de goed leidende scheidsrechter handelde correct en wees naar de middencirkel voor een goal 1-1. Niet veel later ging VVH voledig voor de winst zo werd er een verdediger gewisseld voor Thijn om meer druk te zetten. En niet veel later pakte dit goed uit. De op rechts dookomende Brechtje ontving de bal en knalde genadeloos de bal in het doel 2-1. Nog geen 2 minuten later was het Noud, die wederom door het veld heen soleerde en het overzicht hield en Brechtje bereikte. Brechtje bekroonde deze wonderschone aanval met haar tweede doelpunt van de wedstrijd 3-1. In de laatste minuut was het wederom Noud die begon aan een solo ditmaal was hij ook het eindstation en scoorde zelf op prachtige wijze 4-1.

A.s. woensdag spelen we een oefenwedstrijd om 18.30 uur in en tegen Schelluinen. Zaterdg is er geen programma. En Zondag 2 april reizen we mper bus af naar Castricum voor het NK 2017. Er is nog plaats zat in de bus voor alle supporters die ons willen aanmoedigen.