JO9-1 imponeert in 2e helft tegen Kozakken Boys

... (intikker)
David Kraaijeveld (afstandschot)

11 maart 2017 11:30

Dat het lastig zou worden vandaag om de 3 punten in Hardinxveld te houden was bekend. Tegenstander Kozakken Boys een  van formaat, eerder dit seizoen werd er in de beker nog met 4-3 verloren in Werkendam. Voetballend startte Kozakken boys sterk. Hardinxveld werd de eerste minuten van het kastje naar de muur getikt, maar tot echt grote kansen leidde dit niet. De JO9-1 kon moeilijk de bal in de ploeg houden en kon dan ook geen vuist maken tegen de sterk combinerende tegenstander. Na 6 minuten was daar dan ook de terrechte 0-1 voor de tegenstander. Een soort van klutsbal hield keeper JJ kansloos, waar hij eerder deze wedstrijd al een aantal maal zeer belangrijk was. De pupillen van VVH leken wakker geschrokken. De 8 van VVH stroopte demouwen nog eens goed op. Nog geen twee minuten later waren het Brechtje, Noud en Finn die er snel combineren uitkwamen. Noud passte diep op Finn, deze laatste leek de bal te ver in de hoek mee te nemen, maar uit moeilijke hoek wist hij de aansluiting te scoren. VVH leek meer grip op de wedstrijd te krijgen. De strijd achterin werd gewonnen en iedereen bleek scherper en scherper in de duels te worden. 5 minuten voor de rust werd er een scheidrechtersbal gegeven aan de linkerkant een 15 meter voor de goal. Deze werd door Noud gewonnen en nam de bal mee richting goal. Noud kreeg de ruimte om te schieten, maar deze werd geblokt en kwam voor de voeten van Finn met een lastige stuit. Hij timede op het juiste moment en gaf de keeper het nakijken 2-1.

Na de rust ging VVH meer en meer hun eigen spel spelen. Met snel combinatie voetbal creeerde Hardinxveld goede kansen. Kort op de bal en de tegenstander niet laten schieten en dan snel met 3 of 4 man, snel combinerend naar voren. Na een aantal minuten was het Noud die de bal onderschepte en direct Brechtje de diepte inpasste. Zij dacht geen moment na en schoot de bal knap langs de keeper 3-1. Achterin kwamen David en Luc niet in de problemen en bleven op een coole wijze uitverdedigen. Het middenveld met Thijn en David bleven hard werken en hielden vaak het goed het overzicht. Na deze goal ging het snel. Binnen 3 minuten was de wedstrijd gespeeld. Finn wist de 4-1 binnen te frommelen. En noud gingin een solo 2 verdedigers en de keeper op een geweldige wijze voorbij, waarna hij op de doellijn achter het standbeen de bal binnentikte 5-1. Hardinxveld nam wat gas terug, maar bleef kansen creeeren. JJ wist nog een mooie bal uit de hoek te pakken, dit was dan ook nog het enige echte wapenfeit van de ploeg uit Werkendam. Het hoogte punt van deze toch wel imponerende wedstrijd vond plaat zo'n 3 minuten voor tijd. David bekroond zijn foutloze wedstrijd met een fantastische goal, die  zonder twijfel bij de mooiste goals ooit op tv zou terug zien. Vanaf halverwege de eigen helft rolde de bal richting David, hij zag in een kort moment dat de keeper 15 meter voor zijn doel stond. Met een strakke bal schoot hij de bal in een keer van af zo'n 45 meter tot 50 meter zonder stuit over de keeper in de goal 6-1. Dit was echt een oooh, aaaaahh moment.

Deze 6-1 overwinning zet Hardinxveld voorlopig op een 1e plaats in de competitie. Volgende week staat de lastige uitwedstrijd op het programma bij HSSC'61 in Hei en Boeicoop. De aftrap is om 8.45 uur. Mooi om te zien is dat we een echt team zijn. We vechten voor elkaar en gunnen elkaar de bal en de doelpunten. Doelpunten worden massaal gevierd en vechten als leeuwen. Iedereen valt aan en iedereen verdedigt mee. Mooi om te zien dat we als team iedere wedstrijd weer een beetje beter worden.