“JO7-1 had pech op pech bij Nivo-Sparta”

Nivo Sparta JO7-1

Hardinxveld JO7-1

... (e.d.)
... (solo)
... (vrije trap)
... (e.d.)
Jens de Nijs (intikker)

11 maart 2017 9:30

Vandaag stond de wedstrijd tegen Nivo-Sparta op het programma. Het was schitterend voetbalweer en de jongens hadden er echt zin in. Siebe was gisteren jarig en hij wilde graag na de wedstrijd trakteren. Uiteraard hoopten we voor hem dat we de wedstrijd ook feestelijk konden afsluiten met een overwinning.

Nivo-sparta trapte af en zette gelijk de toon. Na een mooie redding van Siebe in de eerste minuut wisten ze alsnog te scoren: 1-0. Nivo-Sparta bleef aanvallen en na een afzwaaiende bal in de 3e minuut wist onze verdediging deze helaas niet weg te werken en belandde de bal helaas in ons eigen doel: 2-0. Na 5 minuten werd voor het eerst gewisseld. Jasper kwam in het veld en na een mooie solo op links tikte hij gelijk de bal binnen: 2-1. In de 8e minuut kwam er een goede aanval van Nivo-sparta richting ons doel en door een mooie redding van Siebe wisten ze gelukkig niet te scoren. In de 10e minuut ging Brian met de bal recht door het midden op het doel van Nivo-sparta af, maar tikte hem helaas net naast. Nu was de beurt voor Siebe om langs de lijn te staan en ging Brian weer terug in de verdediging. Met een prima redding haalde hij dan ook de bal voor ons doel weg. In de 14e minuut kreeg de spits van Nivo-sparta het op zijn heupen en slalomde om onze verdedigers heen richting ons doel en scoorde: 3-1 In de 15e minuut deed hij dat nog maar eens: 4-1. Net voor pauze viel een jongetje van de tegenpartij zomaar voor ons doel op de grond. De zeer jonge scheidsrechter floot, omdat hij vond dat daar maar eens een vrije bal moest worden genomen op 5 meter afstand van ons doel. Onze jongens konden alleen nog maar met zijn vijven in het doel gaan staan, maar helaas ging de bal er toch nog in: 5-1.

De rust was voorbij en Jasper besloot om gelijk maar te scoren: 5-2. Nog geen 3 minuten later kwam een bal hard richting ons doel en schoot een van onze verdedigers per ongeluk de bal in ons eigen doel: 6-2. In de 28e minuut loste een van de jongens van Nivo-sparta een schot op ons doel en belandde de bal op de paal. In de 32e minuut ging Brian met de bal recht door het midden op het doel van Nivo-sparta af, maar tikte hem helaas net naast. In de 36e minuut was er een prima aanval op rechts met Jens en Sietse. Ze speelden om de jongens van Nivo-sparta heen en het was Jens die de bal in het hoekje van het doel tikte: 6-3. In de 38e minuut kwam Brian op links vrij met de bal maar schoot hem helaas op de paal. De wedstrijd was bijna gespeeld, maar het lukte Jasper nog om op links een solo te maken en te scoren: 6-4. In de allerlaatste minuut kwam Nivo-sparta nog bij ons doel. Siebe kwam goed uit, waardoor de aanvaller hem moest ontwijken, waarna Jens de bal prima wegwerkte.

Ondanks twee eigendoelpunten en een dubieuze vrije trap is de eindstand toch nog acceptabel.

Prima gespeeld jongens!