’s Morgens even ballen en ’s avonds lekker knallen

Hardinxveld JO7-1

Peursum JO7-1

Assist: Brian Emmen
Jens de Nijs (afstandschot)
... (e.d.)

18 februari 2017 10:30

Vandaag stond de wedstrijd tegen Peursum op het programma en voor de avond was er ook nog het Lichtjestoernooi bij de Groote Lindt, een drukke dag dus ! Omdat we vorig seizoen 2x ruim hadden gewonnen van Peursum (8-0 en 8-1) vonden we dat die wedstrijd gewoon door moest gaan als een goede warming-up voor de avond. Wel hadden we verzocht om de wedstrijd zo vroeg mogelijk te laten plaatsvinden.

Peursum is een team die altijd 4 tegen 4 wil spelen, waardoor we 2 wissels hadden. Voor onze opstelling is dat geen probleem omdat alleen Siebe, Jasper en Jens een vaste positie hebben. (Siebe is onze doelverdediger, Jasper linksbuiten en Jens rechtsbuiten) de rest van de jongens spelen altijd rechtuit over de as van het veld.

We gingen weer goed van start en Jasper opende de wedstrijd met een doelpunt in de 3e minuut. Op een meter afstand van de cornerpion schoot hij met links langs de eerste doelpaal het doel in: 1-0.

Jens besloot om dat in de 5e minuut op exact dezelfde wijze vanaf de rechterkant te doen en zo werd het 2-0.

Peursum liet het er echter niet bij zitten en stond in tegenstelling met het vorige seizoen prima te verdedigen en hadden daarnaast ook wat kansen. In 10e minuut belandde de bal op de middenlijn voor Brian zijn voeten en hij zag dat Jasper op links vooruit sprintte. Met een prima pass belande de bal voor Jasper zijn voeten die hem daarna loeihard in het doel schoot: 3-0.

Nu was het tijd voor Peursum om iets terug te doen. Hun spits wist helaas onze doelverdediger te passeren en schoot hem binnen: 3-1. Jens besloot om daar maar eens gelijk op te reageren. Op een paar meter afstand van ons doel schoot hij de bal met een prachtige volley over alle spelers heen zo het doel van Peursum in en was de stand 4-1. Na 3 minuten over en weer spelen, was het tijd voor het welverdiende bekertje limonade.

Na de rust gingen onze jongens nog beter spelen. Peursum had nauwelijks de bal maar vreemd genoeg wisten we zelf het doel ook niet echt te bereiken. In de 20e minuut nam Jens een hoekschop richting Tygo waarna 2 man van Peursum de bal voor het doel afpakte. Ze wisten verder niet wat ze met de bal moesten doen en op een ongelukkige manier belandde de bal dan ook in eigen doel: 5-1. Gelukkig voor hen wisten ze dat foutje weer goed te maken. In de 25e minuut passeerde hun spits onze verdediging en schoot de 5-2 binnen.

Sietse was vorige week zaterdag jarig geweest en had al verklapt dat hij na de wedstrijd zou trakteren. Wat hij van tevoren echter niet wist, was dat hij de jongens ook zou trakteren met een doelpunt. In de 25e minuut (direct na het tegendoelpunt) nam hij de bal mee vanaf de middenlijn en met de tegenstander op zijn hielen sprintte hij op het doel af en scoorde. Hij rondde met deze mooie solo de wedstrijd af: 6-2.

De jongens waren goed in vorm en hadden enorm veel zin om ‘s avonds te gaan toernooien. Omdat het toernooi om 17.00 uur van start ging hadden de moeders ’s middags pannenkoeken gebakken en de vaders voor voldoende drinken en snoepen in de rustpauzes gezorgd.  De sfeer was goed en de jongens speelde fantastisch. Na 4 overwinningen (6-2, 4-1, 3-0 en een walk-over van 8-0) waren ze kampioen en mochten ze de grootste beker mee naar huis nemen. Wat een geweldige dag !