JO9-1 VVH met hakken over de sloot

... (intikker)
Thijn Schouwenburg (afstandschot)

18 februari 2017 8:30

Na een 2-tal gespeelde oefenwedstrijden in de afgelopen weken tegen VVGZ & DSC, wisten de pupillen weer wat verliezen betekende, ook met dit soort teleurstellingen moeten we overweg kunnen. Op deze wijze zouden we goed gesteld moeten zijn voor de start van de eerste competitiewedstrijd van vandaag. Onze tegenstander Oranje-Wit JO9-2 uit Dordrecht had een valse start gehad in de competie door de 1e competitiewedstrijd met maar liefst 8-0 te verliezen van Groote-Lindt. Het was dan ook duidelijk te merken dat deze ploeg vandaag iets wilde rechtzetten. Hardinxveld was genoodzaakt om met 7 man richting Dordrecht te vertrekken. We moesten het vandaag doen zonder onze enige dame Brechtje. Zij kwakkelt wat met haar gezondheid en was te ziek om voor deze wedstrijd op tijd opgelapt te worden.
ALvorens het fluitsignaal door de scheidrechter om 8.30 uur werd gegeven, begonnen de spelers met een niet al te imponerende warming-up. Hopenlijk is dit geen slecht voorteken. Nadat er werd gefloten voor de start van de wedstrijd was het Oranje-Wit, dat fel de strijd aanging en dit leed al snel tot een aantal goede kansen. Na 8 minuten was het Oranje-Wit dat de score opende en na een aantal goede reddingen van Jan-Jaap hij deze niet wist te pareren. VVH werd overdonderd en was keer op keer te laat of niet voldoende geconcentreerd. VVH kon geen vuist maken en dit leidden tot 4 - 5 zeer goede mogelijkheden voor Oranje-Wit. In de 13e minuut was het weer raak 2-0. De teleurstelling was groot bij de jongens van VVH en ze snakten naar de rust. Oranje-Wit raakte nog een keer de paal, waarbij VVH goed wegkwam. In de 1e helft creeerde Hardinxveld weinig tot niks.

In de rust werden de 7 van VVH nog eens goed verteld dat ze er in moeten geloven en met een stapje extra nog best eens zouden kunnen winnen van deze taaie tegenstander. In het begin van de 2e helft werd er van bal gewisseld. In de 1e helft was de bal vrij hard met weinig gevoel, misschien lag het aan de spelers of was het toch de bal? Het spel begon op en neer te gaan, doordat VVH meer risico nam. Hardinxveld kreeg hierdoor meer kansen, maar de counters van Oranje-Wit bleven gevaarlijk. Ze hadden de mogelijkheid om na 3 minuten de wedstrijd op slot te gooien. De verdediging met Luc, David werd beter en beter gedurende de wedstrijd. De zijkanten via Thijn en SIl werden beter benut. En Noud en Finn begonnen weer te knokken als voorheen. Dit leidde tot een solo van Thijn, waarbij op links doorkwam en de bal onhoudbaar diagonaal op prachtige wijze binnenschoot 2-1. Een belangrijk moment in de wedstrijd, want was dit de omslag? Na 10 minuten in de 2e helft was het David die via de zijkant op recht op kwam en 2,3 man passeerde. Hij zag vervolgens achter de verdediging Finn vrijstaan. Hij passte op sublieme wijze de bal bij Finn in de voeten. Finn kwam oog in oog met de keeper en passeerde de keeper. En kon vervolgenss de bal binnentikken 2-2. Hardinxveld ging op zoek naar de 2-3, maar Oranje-Wit bleef gevaarlijk in de counter en wist nog de paal te raken. 3 minuten voor tijd begon Noud van achteruit te soleren, hij werd door niemand gestuit. Noud stond plot alleen voor de keeper en dacht te kunnen scoren, maar op dat moment was er een jongen van de tegenstander die hem van achter onderuit schoffelde. De scheidsrechter gaf op advies van de (sportieve) trainer van de tegenstander een strafschop. David ging achter de bal staan en schoof de bal beheerst de hoek in 2-3. Hierna was het nog even billenknijpen. In de laatste seconde van de wedstrijd kreeg Oranje-Wit nog een vrije bal. Deze ging richting doel , maar JJ wist nog net zijn er tegenaan te krijgen, zodat deze bal overging. Dit betekende een 2-3 overwinning, wat een spannende wedstrijd.