JO9-1 beloont succesvol seizoen met 2e kampioenschap

...
... (kopbal)

22 april 2017 10:15

Vandaag had de JO9-1 de kans om een unieke prestatie te leveren. Het komt namelijk maar incidenteel voor, om 2 keer binnen een seizoen met een zelfde ploeg kampioen te worden. De JO9-1 van VVH kon dit daadwerkelijk worden. Enorm zonde was dat Sil gisteren ziek is geworden en nog niet fit genoeg was om aanwezig te zijn. Stan was zijn vervanger voor vandaag. Groote Lindt de nummer 2 uit de competitie was de tegenstander. Zij hadden op papier nog als enige de kans om maximaal op gelijke hoogte te komen met de VVH. Hardinxveld begon wat onwennig, gespannen en lieten niet de bekende felheid zien. Het was dan ook Groote Lindt die bloed proefde. In de eerste minuten kreeg Groote Lindt al goede mogelijkheden. In de 4e minuut was het Groote Lindtdie de openingstreffer maakte 0-1. Dit was wel een domper voor de jeugd van VVH. Niet voor het eerst deze competitie dat de JO9-1 een achterstand moest weten weg te werken, dit was namelijk al voor de 5e keer deze competitie. Na deze goal ging de knop bij de ploeg om. Direct was er strijd op het veld te zien en al sneel beloonde Hardinxveld dit in een goal. Het was Stan die na een prima opgezette aanval de bal afmaakte 1-1. HArdinxveld ging door en kreeg vleugels. Passjes kwamen aan en met goed voetbal liep Hardinxveld nog voor de rust uit naar een 4-1 voorsprong. De goals waren van Finn, Noud en Brechtje. Na de rust nam de jeugd van VVH weer wat gas terug en werd Groote Lindt weer iets sterker. Maar het was Stan die zijn tweede van deze wedstrijd maakte en de wedstrijd op slot gooide. Even was het toch weer Groote Lindt, die niet opgaf en nog terugkwam tot 5-3. Keer op keer bleek als Hardinxveld aanzette en ging combineren de tegenstander met de rug tegen de muur kwam. Het sluitstuk was wederom van Stan die de eindstand bepaalde met 6-3.
Hierna ontstond er een enorme blijdschap en een mooi feest om het kampioenschap te vieren.
Nu zijn er nog twee resterende wedstrijden te spelen. Uiteraard gaan we deze "potten" ook proberen te winnen, om zo de volle punten te kunnen behalen.

Een enorm leuk en succesvol seizoen met enthousiaste en talentvolle spelers, die iets voor elkaar over hebben en spelen als een team. Daarnaast wil ik ook de complimenten geven aan de supporters die ons week in week uit enorm steunen en meeleven op een enthousiaste en leuke wijze.
 2 kampioenschappen en een 7e plaats op het NK te Castricum. Dit alles geschreven door een enorm trotse coach.