JO19-1 stuurloos tegen de nummer 11 Achilles Veen.

Hardinxveld JO19-1

Achilles Veen JO19-1

Jesper Buist (volley)
... (afstandschot)

1 april 2017 14:30

Adams, C.P.G.

De mannen van JO19-1 hebben na een paar goede wedstrijden de aansluiting met de top weer te pakken. Deze ronde staat de thuiswedstrijd tegen Achilles Veen op het programma. De eerdere uitwedstrijd werd met 0-2 gewonnen, maar dat is in deze competitie geen garantie voor succes.

De eerste tien minuten is wat aftasten, maar dan is het Hardinxveld dat voor het eerst gevaarlijk wordt. Een combinatie tussen Thomas en Jesper kan net niet worden afgemaakt door Robbie. De hoekschop die volgt wordt tot twee keer toe gepakt door de keeper. Het spel gaat wat heen een weer, maar in de 22e minuut komt Hardinxveld op voorsprong. Thomas met een lange pass op Jesper die het af kan maken met een fraaie volley (met links!), het staat 1-0. Achilles Veen geeft zich niet gewonnen en blijft op zoek naar de gelijkmaker. Van beide kanten is het spel wat rommelig, maar gelukkig weten Stefan adW en Rutger gevaarlijke acties goed te onderscheppen. In de 34e minuut weet Stefan Jesper met een lange pass te vinden, maar de kopbal is net te zacht. Vlak voor rust nog een kans voor Achilles Veen, maar het blijft 1-0.

Na rust is de eerste kans voor Achilles Veen. Een hard afstandschot leidt bijna tot de gelijkmaker. Daarna maakt Danny het over rechts de tegenstander gevaarlijk, maar de hoekschop die volgt kan niet worden verzilverd. Na bijna 10 minuten in de tweede helft maakt de keeper van Achilles Veen wat ongelukkig hands net buiten de rand van het strafschopgebied. De scheidsrechter geeft een vrije trap, maar de bal gaat er niet in. Vlak daarna wordt Danny aangetikt in het strafschopgebied en volgt er een strafschop. Helaas schiet Michael de bal op de paal. Zuur voor Hardinxveld, maar een treffer zou voor de goed spelende keeper van Achilles Veen ook wel heel zuur zijn geweest.Ruim vijf minuten later is Hardinxveld achterin niet scherp en komt Achilles Veen op gelijke hoogte. Beide ploegen krijgen daarna nog diverse kansen, maar de bal gaat er niet in. Hardinxveld wil winnen, maar de lijnen ontbreken vandaag. Het spel is te onrustig. In de slotfase weet Achilles Veen uit de counter met een schitterend afstandsschot de genadeklap uit te delen. De bal zeilt hard en hoog zo het doel in: 1-2. De laatste minuten speelt Hardinxveld alles of niets, met zelfs Carlo mee naar voren, maar het mag niet baten. De scheidsrechter fluit af met 1-2 op het scorebord.

Achilles Veen wordt vandaag beloont voor het harde werken en viert de overwinning uitbundig. Hardinxveld druipt af met de wetenschap dat het meedoen om het kampioenschap nu toch erg afhankelijk van de resultaten van Drechtstreek en Oranje Wit wordt.

Opstelling: Carlo, Rutger, Ruben, Arie Jo, Stefan adW (75’ Stefan H), Rob, Joost, Thomas, Jesper (75’ Eelco), Danny, Michael (70’ Luuk).