JO19-1 laat het liggen in Tiel.

RKTVC JO19-1

Hardinxveld JO19-1

Michael Visser (penalty)

10 december 2016 15:30

Kayaoglu, H.

Voor Hardinxveld JO19-1 staat de uitwedstrijd tegen RKTVC op het programma. De eerdere thuiswedstrijd werd met 6-1 gewonnen, maar zoals we deze competitie vaker hebben gezien: dit is geen garantie op succes.

Hardinxveld begint niet scherp aan de wedstrijd. In de beginfase zien we gelijk een aantal verdedigende fouten, maar zonder gevolgen. In de 8e minuut zwijnt Hardinxveld wanneer een grote kans voor RKTVC niet wordt verzilverd. Dan herpakt de ploeg zich en weten de spelers elkaar beter te vinden. De eerste kans aan Hardinxveldse kant is voor Jesper die het van afstand probeert, maar de keeper redt. Michael wordt daarna goed bediend, maar de bal beland over de achterlijn. De hoekschop die volgt levert niets op. Met een 0-0 stand zoeken de ploegen de kleedkamer op.

Na rust is de eerste kans voor Hardinxveld. Michael is de verdediging voorbij, maar er wordt gevlagd voor buitenspel. Daar wordt in elk geval door de Hardinxveldse spelers sterk aan getwijfeld. De scheidsrechter laat veel toe, waar niet altijd iedereen even goed mee kan omgaan. Het eerste kwartier is duidelijk voor Hardinxveld. Kans voor Robin, voorlangs, daarna Jesper die omver wordt geduwd in het strafschopgebied, maar doelpunten blijven uit. Na een kwartier een snelle counter van RKTVC, maar die gaat voorlangs. Daarna een prima uitgespeelde kans voor Hardinxveld. Michael geeft voor op Jesper die de hoek voor het uitzoeken heeft, maar de bal gaat over. En dan slaat RKTVC toe. De normaalgesproken solide Ruben staat aan de verkeerde kant te verdedigen en kan niet meer herstellen. RKTVC maakt keurig af en het staat 1-0. Hardinxveld gaat daarna op zoek naar de gelijkmaker, maar vandaag is het allemaal net niet. Na een half uur in de 2e helft krijgt een RKTVC-speler wat ongelukkig de bal tegen zijn hand in het strafschopgebied en de scheidsrechter wijst naar de stip. Michael neemt en schiet onberispelijk in: 1-1. Het team gaat op zoek naar de winnende treffer, maar ondanks alle pogingen zit het er vandaag niet in. Met 1-1 op het scorebord fluit de scheidsrechter af.

Jammer, maar er zat vandaag niet meer in. Het team speelde niet het eigen spel en was vooral druk met randzaken. Ondanks deze uitslag blijft de ploeg op een verdienstelijke derde plaats staan. Kortom, ondanks een matige afsluiting van de eerste seizoenshelft heeft de ploeg het tot nu toe prima gedaan. We zijn benieuwd wat de rest van het seizoen gaat brengen.

Opstelling: Carlo, Rutger, Mike, Ruben, Arie Jo, Joost, Robin ( 76’ Luuk), Jesper, Thomas, Danny, Michael