VVH speelt nuttig oefenduel

... (intikker)

5 november 2016 9:00

Frank de Hek

Doordat er maar 5 teams in de competitie staan stond er geen competitiematch op het programma voor de JO9-1. Na diverse pogingen is het alsnog gelukt een oefenpartner van, zo leek op papier, gelijkwaardige niveau te regelen. Dit keer was het Rijsoord, die op Sluisweg mocht komen aantreden. Onder leiding van scheidsrechter en trainer Frank de Hek werd er klokslag 9 uur gefloten voor het begin van de wedstrijd. Al snel bleek de tegenstander van vandaag een voetballende ploeg. Rijsoord startte met goed combinatie voetbal, waardoor Hardinxveld moeilijk uit de verdrukking wist te komen. Echte grote kansen leverde de druk echter niet op. Dankzij de scherpte van de muur van verdedigers (David, Luc en Sil) en de oplettendheid en alertheid van goalie Jan-Jaap hield VVH de verdediging gesloten. Hierna kwam Hardinxveld uit zijn schulp, de middenveldeerd Noud, Thijn en Brechtje wisten elkaar en spits Finn steeds beter te vinden. Hardinxveld kreeg een overwicht zo werden er kansen gecreeerd. In minuut 9 was het Noud die via een individuele actie vrij kwam en passte naar de opkomende David, die vervolgens op keurige wijze de bal bij Finn in de voet schoot, deze nam de bal aan en stond direct oog in oog met de keeper. Finn schoot de bal onhoudbaar in de touwen 1-0. Een aantal minuten later was het Brechtje, die van een meter of 25 vanaf de zijkant de bal op doel schoot, de bal leek een eenvoudige prooi voor de goalie, maar de bal rolde uiteindelijk via de keeper over de doellijn 2-0. Hierna was het weer alle hens aan dek voor de achterhoede van JO9-1. Met man en macht wist Hardinxveld de tegengoal te voorkomen tot de rust.

De 2e helft begon gelijk als de eerste helft. Het was Rijsoord, die de pupillen van VVH continue in de verdrukking zette. Met kunst en vliegwerk behield Hardinxveld de voorsprong , maar aan voetballen werd niet meer gedacht op dat moment. Na een aantal minuten was het dan ook onvoorkomelijk 2-1 tegen te houden.  Bijna direct daardna viel de gelijkmaker 2-2. Binnen een tijdsbestek van 5 minuten had het zomaar 2-3 kunnen staan, maar door goed optreden van Jan-Jaap bleef het bij 2-2.  Kansen waren er niet of nauwelijks de tweede helft voor VVH, totdat Finn de bal op de helft van de tegenstander kreeg en het aanbieden van Brechtje, die de diepte in liep, hoorde. Hij speelde de bal in de diepte. Brechtje nam de bal aan en versnelde. Ze stoomde de verdediger van Rijsoord voorbij, door goed kijken zag ze de keeper iets te ver van zijn goal staan. Op prachtige wijze verschalkte Brechtje met een stiftje de sluitpost van Rijsoord 3-2. Dit was direct ook de uitslag. Weer een leuke en attractieve pot voetbal tegen een sportieve en leuke tegenstander. Volgende week is er weer een competitiewedstrijd om 8.30 uur uit bij VVAC te Ottoland een lastige tegenstander.