Hardinxveld JO9-1 weet niet te winnen bij Kozakken Boys

... (solo)

Onder 9, JO9-1, Groep 1 09

29 oktober 2016 8:30

Vanaf de Sluisweg in het donker en in de mist vertrokken we met de 8 spelers en vele enthousiaste supporters om 7.30 uur richting sportpark De Zwaaier te Werkendam. Op het programma stond de laatste bekerwedstrijd tegen de 1e klasser Kozakken-Boys. Eenmaal aangekomen en na een keurige ontvangst van de tegenstander, was de mist inmiddels weggetrokken gevolgd door een langzaam opkomende zon. Op het sportpark de Zwaaier waren er nog lichte sporen van de drukbezochte bekerwedstrijd van afgelopen week tegen de eredivisionist te zien. Eenmaal in de kleedkamer aangeland te zijn, bleken we niet de enige ploeg in de kleedkamer te zijn. Jammer om te zien dat zo'n mooi complex niet optimaal wordt benut. We moesten de kleedkamer met maar liefst 5 ploegen delen, dit is toch echt wel te veel. Het schitterende pupillenveld met veel reclameborden en een scorebord vergoedde hierdoor veel.

Om 8.30 uur floot de scheidsrechter voor het beginsignaal. Al snel bleek dat Kozakken Boys ons snel onder druk wilde zetten. En de eerste minuten kwamen we dan ook niet of nauwelijks op de helft van de tegenstander, Na enkele minuten was het David die naar Noud speelde, deze laatste soleerde door de verdediging van Kozakken-Boys en schoot perfect binnen. Het was uit het niets maar hij telde wel 0-1. Hierna leek het wel of Hardinxveld wat wakker was geschut. Echter nadat VVH enige tijd de tegenstander onder druk wist te zetten, counterde de tegenstander razendsnel door onze verdediging, waardoor Jan-Jaap onze goalie werd verrast en zo was het dat de 1-1 op het scorebord kwam. Hierna golfde het spel over en weer. Kansen waren er voor Hardinxveld, de middenvelders Thijn, Sil, Brechtje wisten keer op keer Noud en Finn goed te vinden, die een paar keer dichtbij de voorsprong waren, maar de keeper van Kozakken-Boys wist deze kansen goed te pareren. Aan de andere kant stond er een behendige spits bij Kozakken - Boys die de Hardinxveldse verdedigers goed bezig hield. Zo probeerde Thijn het nog via een hoge voorzet op Finn, die de bal rakelings op spectaculaire wijze rakelings naast heet doel kopte. Een misverstand tussen de verdediging David, Luc en Jan-Jaap leidde jammer genoeg tot de voorsprong van Kozakken-Boys vlak voor rust.

Na de korte rust, snel maar weer naar buiten voordat de andere ploegen in de kleedkamer kwamen, startte Hardinxveld sterk. Goed combinerend kwam Hardinxveld vaak bij het doel van de Werkendammers. Na een paar minuten was het THijn die de bal langs de lijn richting Finn passte, deze laatste gebruikte goed zijn lichaam en kruiste voor de tegestander langs richting het doel. Hij kwam oog in oog met de keeper, maar voordat hij wilde schieten werd hij van achteren getackeled.  De goed leidende scheidsrechter twijfelde geen moment en legde de bal op de stip. Onze altijd geconcentreerde en rustige Sil ging achter de bal staan. Sil schoof op zeer beheerste wijze de bal in de uiterste hoek van het doel onhoudbaar binnen 2-2. Hierna ging VVH, door kansen waren er voor Noud en Brechtje. SIl zag zijn goed genomen vrije trap via de keeper net over gaan. Ondertussen bleef Kozakken-Boys ook nog steeds gevaarlijk. In een scrimmage werd de bal net niet goed weggewerkt en de spits van de Werkendammers kon via een mooie kapbeweging binnenschieten 3-2. Een paar minuten later werd de wedstrijd beslist, wederom was het een scrimmage waardoor de bal via, via achter Jan-Jaap rolde 4-2. Hardinxveld bleef het wel proberen alleen was er nog weinig tijd. Het geluk ontbrak jammer genoeg. Hardinxveld bleef combineren, de tegenstander onder druk zetten en uiteindelijk levrde via de keihard werkende Noud, die wederom via een solo de eindstand van 4-3 op het scorebord zette.
Het was een leuke pot voetbal tegen en leuke en goed voetballende tegenstander. Kids top gespeeld, dit belooft wat voor de komende weken.