“Eerste gelijkspel van het seizoen na pittige strijd”

Stedoco JO7-1

Hardinxveld JO7-1

Brian Emmen (schot)
... (corner)
Jasper Kooijwijk (afstandschot)

12 november 2016 10:00

De weersvoorspelling klopte vandaag als een bus. Het was koud maar toch ook zonnig. De jongens waren goed voorbereid en hadden handschoenen en bedekte benen tegen de kou. Het veld was nog wit van de nachtvorst en het ijs plakte aan de bal vast. De jongens klaagden niet dat het koud was, maar voor de meegereisde ouders was het wel even afzien. We waren op bezoek bij Stedoco

(nummer 2 van de ranglijst) midden in de polder van Hoornaar. Wat hebben ze daar een mooi pupillenveld ! Het was compleet met belijning op 30/20 formaat inclusief penaltystippen en een middencirkel. Er kwam geen pionnetje aan te pas.

Na een goede warming up gingen we van start. We wisten dat Stedoco een gelijkwaardige  tegenstander zou zijn en dat het een leuke pot voetbal zou worden.  Ondanks dat ze maar 5 spelers hadden, besloot hun trainer toch 5 tegen 5 te spelen. Wij vonden dat prima, omdat we niet zo graag 4 tegen 4 spelen en daarbij 2 wissels overhouden.

Vandaag zouden we proberen te spelen met Jens aan de linkerkant en Jasper op rechts. Brian en Sietse zouden hun uiterste best doen om het de tegenstander op het middenveld zo moeilijk mogelijk te maken. De wedstrijd begon en binnen 2 minuten was het al raak. Jasper opende de score met een mooie bal vanaf zijn linkerbeen in de rechterhoek. Helaas wist Stedoco kort daarna in de 4e minuut het net te vinden en stonden we weer gelijk: 1-1. Er werd aan beide kanten goed gestreden voor de bal en beide teams gunden elkaar de ruimte niet om te scoren. Toch lukte het Brian uiteindelijk in de 6e minuut om met de bal een sprint richting doel te nemen en te scoren: 2-1. Stedoco stond nu op scherp en Siebe kreeg het druk met de bal voor het doel weg te werken. Op het middenveld werd door Brian en Sietse goed werk verricht en Stedoco kreeg geen ruimte om te spelen. In de 14e minuut ging het bijna mis, maar gelukkig lukte het Jens om een tegendoelpunt te voorkomen. Er volgde een hoekschop en toen ging het helaas mis. De bal werd vanuit de hoek hard ingeschoten en ging ongelukkig via het scheenbeen van Siebe het doel in: 2-2. Kort daarop volgde het rustsignaal. Tijd om uit te blazen en de eerste helft door te nemen met een glaasje limonade.

Jens gaf aan om toch liever op rechts te spelen en Jasper zou dan weer op links gaan voetballen. Omdat Stedoco net als wij een mannetje in de buurt van het doel hadden staan, kreeg Tygo de opdracht mee om bij hem in de buurt te blijven. De jongens hadden er nog steeds zin in en het geloof dat we zouden winnen was nog sterk aanwezig. We begonnen weer goed en binnen 2 minuten lukte het Jasper om met een afstandsschot met links de bal in het net te krijgen: 3-2. Stedoco zakte iets meer in en we kregen steeds meer kansen. Zelfs Siebe lukte het om met de bal vanaf de middenlijn op hun doel af te stormen, maar miste jammer genoeg net het doel. Ook Tygo, Sietse, Brian en Jens hadden nog een paar mooie kansen, maar het wilde helaas niet lukken. Na een achterbal van Stedoco kreeg Tygo de bal vol in zijn gezicht en moest met een bloedneus het veld verlaten. Stedoco kreeg weer vat op het spel en uiteindelijk lukte het hen om in de laatste minuut te scoren: 3-3.

Uit deze wedstrijd blijkt dat we inderdaad gelijkwaardig zijn, maar met 1 doelpunt verschil staat Hardinxveld JO7-1 nog steeds bovenaan de ranglijst. Op naar de volgende wedstrijd !