“Unitas JO7-1 helaas met de winst ervan door”

Hardinxveld JO7-1

Unitas JO7-1

Jens de Nijs (schot)

Onder 7 zaterdag, JO7-1, 3e klasse 22

5 november 2016 10:15

Vandaag was het weer zover. Na een leuk toernooi vorige week bij de Groote Lindt, waarbij we als derde van de vijf teams zijn geëindigd, was het nu weer tijd om de competitie voort te zetten. Zouden we vandaag die felbegeerde koppositie kunnen behouden?

Aan het weer ligt het in ieder geval niet. Het veld was lekker zacht maar zonder plassen na de afgelopen regenbuien en de zon scheen precies op het tijdstip van spelen. De grote afwezige was Jasper. ’s Nachts, net voor de wedstrijd, was hij geveld door een griepje en was daardoor niet in staat om te spelen.

De vorige wedstrijd tegen Unitas zijn we zeker niet vergeten. Toen hadden we de wedstrijd in de laatste minuut beslist en gingen wij met de winst er vandoor. Omdat we nu weer vijf spelers hadden, hebben we dit keer besloten om 4 tegen 4 te spelen zodat er nog een mogelijkheid was om te wisselen.

De wedstrijd kwam moeizaam op gang. Het lukte ons niet om controle op het spel te krijgen en binnen een paar minuten stonden we 3-1 achter. Siebe werd na 6 minuten in het spel gebracht waardoor het bij ons doel iets rustiger werd. Er volgde voor ons een enorme reeks aan kansen waarbij de bal maar niet het doel in wilde. Het geluk zat ons op dat moment niet echt mee en er volgde nog een tegendoelpunt. Vijf minuten voor de rust kwamen we uiteindelijk op dreef.

Met een 5-3 tussenstand was het tijd voor een welverdiend glaasje limonade.

De tweede helft begonnen we goed en we bleven scoren. Jens was links dan weer rechts dan weer overal. Het maakte niet uit als er maar gescoord werd. En toen was het zover. Een déjà vu met wat er in Gorinchem was gebeurt. 1 minuut voor tijd stonden we gelijk (nu 6-6 toen 7-7) maar dit keer ging de bal bij ons het doel in en ging Unitas met de volle winst er vandoor.

Toch nog een knappe prestatie van onze jongens om ook nu weer de wedstrijd te keren na een ruime achterstand.

Doordat we 3 punten verspild hebben, staan we weer in punten gelijk met Stedoco. Maar door een beter doelpuntensaldo (+1) staan we nog steeds bovenaan de ranglijst.