Hardinxveldse minipupillen een maatje te groot voor Sliedrecht JO7-1 in dorpsderby

Sliedrecht JO7-1

Hardinxveld JO7-1

Tygo de Wit (schot)
Tygo de Wit (intikker)
Jens de Nijs (schot)
Jens de Nijs (afstandschot)
... (afstandschot)

15 oktober 2016 12:30

Na een regenachtige nacht en ochtend mochten onze jongens om 12.30u aantreden tegen Sliedrecht op sportpark de Lockhorst.

Onze verwachtingen waren niet hoog, gezien ook Sliedrecht een prima staat van dienst had na de afgelopen competitiewedstrijden.

De scheidsrechter nam met beide teamleiders de spelregels even door en besloot dat de bal vanaf de zijlijn niet ingegooid, maar ingetrapt diende worden. Ook mochten we niet rennen naar de bal om van start te gaan, maar werd er gewoon een bal in het midden afgetrapt. Het was voor ons allemaal even wennen, maar het  was geen belemmering voor onze manier van spelen.

Gelukkig stopte de miezerregen bij het begin van de wedstrijd. Hardinxveld nam de aftrap en Sliedrecht besloot om als een blok voor het doel te gaan staan. Jens ging goed van start en zijn eerste schot ging net voor het doel langs. Daarna was het een over en weer van dribbelen maar lukte het Sliedrecht niet om maar in de buurt van ons doel te komen.

In de 5e minuut miste Brian op een haar na het doel en Jens werd door de scheidsrechter in de 6e minuut ondersteboven gelopen, terwijl hij een geweldige kans had om te scoren. In de 8e minuut raakte  Sliedrecht weer enigszins op dreef en schoot de bal tussen Jasper en Siebe door die beiden voor het doel stonden. Het was bijna een eigen doelpunt, maar gelukkig werkte Siebe uiteindelijk de bal over de achterlijn. Na de hoekschop van Sliedrecht stoomde Jens recht op het doel van Sliedrecht af en maakte de openingstreffer: 1-0! Na goed samenspel door Sietse en een dieptepass op Tygo lukte het ook hem om de 2-0 binnen te schieten. De jongens en het meisje van Sliedrecht stonden even raar te kijken toen de allerkleinste van het veld hen even verraste. Een nog een grotere verrassing volgde toen Tygo na flipperkastvoetbal voor het doel van Sliedrecht de 3-0 intikte.

Het werd tijd voor een welverdiend glaasje limonade en plaspauze. Na een goed gesprek en wijziging in de opstelling gingen de jongens weer het veld op.

Sliedrecht mocht aftrappen en Jens onderschepte de bal. Door hem stond het gelijk 4-0.  In de 2e minuut besloot Sliedrecht de aftrap toch maar iets beter te doen waarna een goed schot richting ons doel ging. Brian was even vergeten dat we zonder keeper spelen en tikte met zijn hand de bal uit de kruising. Dit was gewoon een zuiver doelpunt geweest, maar de scheidsrechter besloot om een penalty vanaf 5 meter aan Sliedrecht te geven. Helaas voor hen ging de bal loeihard op de lat. In de 3e minuut besloot Jens om maar weer eens van een afstandje te schieten: 5-0. Sliedrecht kreeg weinig kansen door goed verdedigingswerk van onze jongens.

Sietse stond in het midden goed uit te verdedigen en raakte zelf daarmee ook aan de bal richting het doel van Sliedrecht. Na een welgemeend schot op doel lukte het Sietse helaas niet om de verdediging van Sliedrecht te verrassen en tikte zij hem over de achterlijn. Ook Siebe had zin om voorin te spelen en gezien de stand kon onze superverdediger een goaltje proberen mee te pikken. En warempel. Brian gaf een mooie steekpass naar voren en Siebe schoot hem met een harde knal binnen: 6-0. In de 7e minuut  kwam Brian met een mooie actie voor het doel, maar ging deze helaas net mis. Vervolgens gaf Jasper een pass op Jens die recht op het doek afrende en met een intikkertje stond de stand op

7-0.

Sliedrecht nam de midden bal uit en tikte hem iets terug naar achteren. Met een hard schot vanaf eigen helft belande deze bal uiteindelijk bij ons in het doel en konden we ook vandaag helaas de nul niet houden: 7-1.

Uiteindelijk besliste Jasper in de 12e minuut de wedstijd met een mooie afstandschot: 8-1!