VVHardinxveld dendert over VVAC heen

VVAC JO9-1

Hardinxveld JO9-1

Brechtje Bezemer (intikker)
Finn van den Bosch (scrimmage)
Noud de Ruijter (intikker)
Brechtje Bezemer (intikker)
Noud de Ruijter (intikker)
... (schot)

Onder 9 zaterdag, JO9-1, 1e klasse 07

10 december 2016 10:00

Na de afgelaste wedstrijd van vorige week tegen koploper Groot-Ammers, moesten de pupillen van VVH vandaag tegen VVAC uit Ottoland. Het weer was enigszins druilerig, maar de ploeg had er zin in en was op 1 ding geconcentreerd en dat was winnen. Met nog 2 wedstrijden te spelen is het spannend in deze 1e klasse tot het laatste moment. Indien er vandaag gewonnen zal worden, komt de JO9-1 van VVH op gelijke hoogte te staan in punten met Groot-Ammers. En wat is er mooier om de afsluitende wedstrijd de kampioenswedstrijd te spelen? Zover was het echter nog niet er moest eerst vandaag nog gewonnen worden. Om klokslag 10.00 uur begon Hardinxveld de wedstrijd met de aftrap. Zoals wel vaker begon Hardinxveld wat terughoudend en was het de tegenstander die het spel maakte. Tot echte grote kansen leidde dit echter niet. Na een 5-tal minuten trad VVH wat meer uit zijn schulp. Er kwamen een aantal kleine kansjes, waardoor de keeper van VVAC op de proef werd gesteld. Na 7 minuten kreeg VVH een 3-tal corners achter elkaar. De derde goed genomen corner werd door Finn hard voor de goal gegeven, waarna Noud op fantastische wijze de bal binnenkopte 0-1. Hardinxveld kreeg de swung te pakken en stroopte de mouwen nog eens goed op. Door scherp optreden van de verdediging  kwam Hardinxveld niet meer in gevaar. Twee minuten later was het weer een corner van Finn, die zorgde voor gevaar. Dit keer was het Brechtje die scherp en alert was en de 0-2 binnen tikte. Direct na de aftrap was het Noud die doorjagen de bal leek te hebben, maar even leek de bal voor de keeper te zijn, maar de doorjagende Finn schoot de bal in de kluts binnen. Verdediger David die een puike wedstrijd speelde, passte de bal op geweldige wijze langs de lijn op de goed vrijlopende Brechtje, die trok de bal voor op Noud en deze laatste, die bovendien heel de week niet fit was, tikte de bal binnen 0-4. De ploeg van VVH speelde compact, met dankzij de sterk spelende middenvelders Sil, en de week in week uit, groeiende Thijn. Met deze riante voorsprong werd er gerust.

Na de rust begonnen we te spelen op de helft van de tegenstander. Het leek wat rommelig en het was goed te zien, dat de tegenstander van deze voor hun tegenvallende tussenstand, minder gemotiveerd leek. Thijn had enkele malen pech met afronden. In de rebound was het wederom Brechtje die de 0-5 in schoot. Hardinxveld ging na deze 0-5 wat meer wisselen. Zo werd de sterk spelende verdediging van VVH onder leiding van David en Luc gewisseld. Een van de weinige momenten dat de goalie van VVH in actie moest komen, was een vervelend moment. Jan-Jaap dook op mooie wijze naar een gelost schot van VVAC, maar kwam geheel verkeerd op zijn rug terecht. Gelukkig kon Jan-Jaap verder spelen en werd hij weer opgelapt. Aan de andere kant was het voor de derde maal deze wedstrijd uit een corner van Finn, dat Noud de bal binnen liep 0-6. Uit het niets schoot VVAC toch alsnog de ere treffer binnen en de eindstand sloot hierdoor op 1-6.

Dankzij deze overwinning staat Hardinxveld dus naast Groot-Ammers op de ranglijst met een gelijk aantal punten uit een gelijk aantal gespeelde wedstrijden. Volgende week zal waarschijnlijk dit fantastische affiche worden gespeeld en zal de beslissing vallen in deze spannende competitie. Ik wil dan ook iedereen uitnodigen om deze sterk strijdende ploeg volgende aan te komen nodigen en zo de pupillen van de VVH mee te helpen aan een kampioenschap, want ze verdienen het tenslotte. Dus ouders / broers/ zussen/ opa's en oma's/ familie en vrienden komen kijken in Groot-Ammers.