vvHardinxveld weet aansluiting te houden bij de top

EBOH JO9-1

Hardinxveld JO9-1

... (volley)
Sil de Hek (afstandschot)
Noud de Ruijter (afstandschot)

15 oktober 2016 10:30

Vandaag stond er een cruciale wedstrijd op het programma. De nummer 2 uit de competitie was de tegenstander EBOH. Indien deze wedstrijd niet gewonnen zou worden, zou Hardinxveld niet meer mee dingen om een plaats in de boveste regionen. Laatste weken laten de pupillen van VVH een enorme vooruitgang zien, zo had JO9-1 afgelopen donderdag nog een vermakelijke wedstrijd tegen GJS gespeeld. Uitslag tegen deze gelijkwaardige en sportieve tegenstander was 5-5. EBOH de ploeg uit Dordrecht aan de Schenkeldijk heeft een mooi complex, mat een schitterend uitgezet pupillenveld. Zo'n veld maakt het voor de kinderen heel duidelijk. De tegenstander beschikt over een technisch en voetballende ploeg. Het beloofde dus een mooie wedstrijd te worden, met vele technische hoogstandjes en veel strijd. En niets was minder waar, beide ploegen begonnen vol in de aanval het spel golfde op en neer. Na 7 minuten was het een uitbraak op rechts door Brechtje, die de bal vervolvolgens afspeel aan Noud. Noud kwam na een indivduele actie oog in oog met de keeper. Noud behield het overzicht en was niet zelfzuchtig, hij gunde de meelopende Finn het doelpunt. Noud tikte het balletje breed, zodat Finn kon scoren 0-1. Complimenten vvoor NOud om zo het overzicht te houden. Nog geen 2 minuten later viel de verdiende gelijkmaker. EBOH was al meerdere malen gevaarlijk, maar door fantastisch optreden van Jan-Jaap hield hij zijn doel nog schoon echter na een mooi uitgespeelde aanval werd het alsnog 1-1. Direct na de 1-1 was het Noud, die vanaf de aftrap de bal kreeg. Hij omspeelde 5 tegenstanders en schoot de bal binnen 1-2. Beide ploegen lieten echt voetbal zien met mooie combinatie's en technische hoogstandjes. Het was EBOH die weer aanzette, maar de verdedigers David, Luc waren scherp en onze sluitpost Jan-Jaap had de meest onmogelijke ballen. Na een voorzet van EBOH vanaf de zijkant, volleerde een speler van EBOH op prachtige wijze de bal in het net van het doel 2-2.
Hierna was het weer Hardinxveld, die de slag op het middenveld wisten te winnen met Thijn, Noud, SIl en Brechtje. Een afvallende bal kwam in de voeten van Sil op een meter of 35 afstand. SIl dacht geen moment na en schoot de bal met zijn linker op een prachtige wijze over de keeper in het doel 2-3. In blessure tijd van de 1e helft bleef EBOH op zoek gaan naar de gelijkmaker. Via een counter kwam Hardinxveld over rechts via Brechtje uit de verdrukking, kapte de bal mooi af en legde de bal terug op Noud, die rond de 15 meter uithaalde en de ruststand 2-4 binnenschoot.

De 2e helft leek Hardinxveld meer grip op de wedstrijd te krijgen, maar het bleef opletten geblazen , want EBOH bleef er af en toe gevaarlijk uitkomen. De verdeidging van Hardinxveld onder leiding van David hield zich goed staande en Jan-Jaap stond goed te keepen met een aantal puike reddingen. Intussen was het Hardinxveld die via Fin de paal raakte en via Thijn, Noud en FInn de wedsrtijd in een vroeger stadium had kunnen beslissen. De ploeg vocht voor elke meter. Noud onderschepte de bal op het middenveld en speelde de bal in de diepte op Finn, die de uitslag op 2-5 bepaalde.

Vanmorgen hebben we een schitterende voetbalochtend gezien, met 2 goed spelende ploegen. Top gedaan kids. Het was genieten.

Volgende week staat de koploper Groot-Ammers op het programma. Dus ouders, opa's en oma's, broers en zussen, ooms en tantes. KOm om 11.30 bij Groot-Ammers deze kids aanmoedigen.