“Hardinxveld JO7-1 pakt koppositie”

Peursum JO7-1

Hardinxveld JO7-1

Jasper Kooijwijk (afstandschot)

Onder 7 zaterdag, JO7-1, 3e klasse 22

22 oktober 2016 10:00

Vandaag was het prima weer voor een potje voetbal. Het was nog wel een beetje fris, maar er stond geen wind en het was droog. Na alle grote overwinningen van de afgelopen weken nam onze topspits Jens van de gelegenheid gebruik om met zijn familie een weekendje weg te gaan. We moesten tegen Peursum, waar we twee weken geleden nog met 8-2 van hadden gewonnen. De jongens zagen er eerst een klein beetje tegen op, want hoe moet je winnen zonder Jens. Maar uiteindelijk zijn wij toch een team die goed kan overspelen en verdedigen, dus waarom zouden we dan zonder hem niet kunnen winnen?

Na een ruime tijd van inschieten en een warming-up was het tijd voor de wedstrijd. We speelden 4 tegen 4, omdat beide teams uit 5 man bestonden en beide trainers graag een wissel achter de hand wilde houden. De eerste 6 minuten ging de bal over en weer en er ontstonden kleine kansjes voor beide teams. Een mooi schot van Tygo op het doel, werd nipt door Peursum van de doellijn weggehaald. Even later sprintte Brian op het doel af, maar dit schot ging net langs het doel.  Jasper opende na een goede actie de score: 1-0. De jongens kregen er steeds meer zin in en er volgde mooie acties en goed verdedigingswerk. Zouden we vandaag dan toch voor het eerst de nul kunnen houden? In de 8e minuut was het wederom Jasper, die na een goede pass van Tygo en na een mooie solo richting doel, de 2-0 binnen schoot. Ook Brian kwam steeds beter in het spel. Gezien zijn snelheid moest het er wel een keer van komen dat hij met de bal er vandoor zou gaan. In de 12e minuut stormde hij recht op het doel af en tikte de bal binnen: 3-0. In de 13e minuut deed hij dat nog maar eens een keer: 4-0. Ook Peursum lukte het steeds beter om in de buurt van ons doel te komen, maar gelukkig was Siebe ze steeds voor. Met een prima redding stopte Siebe de bal voor het doel en omdat er wel drie tegenstanders voor zijn neus stonden schoot hij hem daarna  snel over de achterlijn. Onze stille kracht van het team Sietse had ook een paar mooie kansen. Net voor rust wist hij het net van de tegenstander te vinden. Na een prachtige solo door het midden maakte hij de 5-0.

De tweede helft begon met wat beter verdedigingswerk van Peursum. De ene na de andere harde tackle volgde. In de 25e minuut maakte Jasper een mooie solo over de linkerflank en belandde de bal in het doel van Peursum: 6-0. Brian volgde dat voorbeeld. Op volde snelheid ging hij vanaf eigen helft met de bal richting het doel van Peursum en scoorde met een geweldig doelpunt: 7-0. Uiteindelijk sloot Jasper de wedstrijd af. Met een mooi afstandsschot vanaf de linkerkant maakte hij er 8-0 van.

Na de wedstrijd volgde er nog leuk nieuws. Stedoco ging in de competitie gelijk met ons op, maar verloor vandaag van Sliedrecht.  Hierdoor staan we op dit moment boven aan en zijn we nu 3 punten los van de nummer 2. Op naar de volgende wedstrijd!