JO9-1 VVH weet ook 2e wedstrijd te winnen

Onder 9 zaterdag, JO9-1, 1e klasse 07

1 oktober 2016 10:15

Bo van Enkhuizen

Na een week rust moesten de pupillen van de VVH vandaag aantreden tegen VVAC JO9-1 uit Ottoland. Vooraf was bekend dat dit een niet te onderschatten tegenstander was. Hardinxveld had afgelopen week lekker getraind enleek klaar te zijn voor deze competitie wedstrijd, maar niet bleek minder waar. VVAC kwam sterk uit de startblokken en begon direct de verdediging van Hardinxveld onder druk te zetten. Na 2 minuten was het dan ook direct al raak. De nummer 10 van VVAC kwam oog in oog met de goalie van Hardinxveld Jan-Jaap en tikte de bal beheerst in de hoek 0-1. Dit was een flinke tegenvaller voor de jeugd van VVH. Alle omstandigheden waren voortreffelijk om er een mooie wedstrijd van te maken. Na de 0-1 stroopte Hardinxveld de mouwen op. Met iedereen voorop in de strijd gingen de pupillen op zoek naar de 1-1. Het was dan ook na enkele minuten, waar Finn doorzette en de tegenstander in verwarring bracht. Hij kwam op enkele meters van goal en schoot de bal in de touwen 1-1. Het duel golfde op en neer. Na 14 minuten was het een aanval van VVAC, waarbij de spits van VVAC wederom de verdediging van Hardinxveld verschalkte en de 1-2 maakte. Leuk om te benoemen is dat Hardinxveld dit seizoen de JO 17 en JO19 de pupillen wedstrijden laat fluiten. JO9-1 had vandaag de primeur. Er waren twee meiden die vandaag de leiding in het veld op zich namen als scheidsrechter en dit deden met veel enthousiasme en plezier. Klasse gedaan meiden!!. Terug naar de wedstrijd, was het de eerste helft VVH die bleef aandringen, maar VVAC bleef gevaarlijk in de counter. De verdediging kreeg gedurende de wedstrijd wel steeds meer controle op deze uitvallen. Er werd gerust met een 1-2 achterstand. Trainer Frank gaf in de rust aan de verdediging en aanval nog enkele goede aanwijzingen.

In de 2e helft begon Hardinxveld zeer voortvarend. N a 2 minuten zetten Noud de turbo aan. Hij soleerde zich door de defensie van VVAC heen en schoot beheerst de 2-2 binnen. Dit gaf Hardinxveld vleugels. Achtering speelden David, Luc en Sil een pauke wedstrijd. Brechtje, Thijn en Noud zette de tegenstander vroeg onder druk en zo viel via een prachtige voorbereiding van het hele team de 3-2, waarbij Finn beheerst afrondde. Jan-Jaap was scherp en pakte iedere counter. Nog geen minuut later viel de 4-2 wederom door jaagwerk van Noud en Brechtje en snel uitverdedigen van Sil en David, kwam de bal via Noud bij Finn. En Finn rondde keurig af. 2 minuten later een cornerbal van Finn, die Noud op fantastische wijze aannam en genadeloos binnenschoot 5-2. De kers op de taart was de 6-2. Deze aanval begon via de rechterkant waar Brechtje de bal passte naar Noud. Noud omspeeld 3 man op sublieme wijze en wist de bal bij de 2e paal te krijgen waar wederom de spits van Hardinxveld klaar stond om met zijn linker binnen te tikken. Hierna scoorde VVAC nog 6-3 maar dat was enkel voor de statistieken. De tweede helft hebben we wel echt iets recht gezet. Klasse gedaan!!. Volgende week staat de koploper op het programma om 10.15 uur aan de Sluisweg.