JO19-1 wint van SC Emma en houdt aansluiting bij de top.

Hardinxveld JO19-1

SC Emma JO19-1

... (intikker)
Mike de Jong (scrimmage)

3 december 2016 14:30

Reuvers, M

Na de teleurstelling van vorige week staat er voor de mannen van JO19-1 toch wel wat op het spel. Na lang koploper te zijn geweest staat de ploeg nu derde. Hardinxveld won de eerdere uitwedstrijd, maar SC Emma speelt de laatste tijd heel verdienstelijk en speelde zelfs gelijk tegen de koploper. Voor beide ploegen staat er duidelijk iets op het spel.

Vanaf het begin van de wedstrijd houden beide ploegen elkaar in evenwicht. Emma wordt na bijna een kwartier voor het eerst echt gevaarlijk met een schot net naast het doel. Daarna een kans voor VVH met een vrije trap, maar de keeper voorkomt een doelpunt. Na een half uur spelen wordt Jesper onderuitgehaald. De vrije trap die volgt wordt genomen door Thomas, Rutger kopt de bal knap in: 1-0! Helaas weet Emma binnen vijf minuten weer op gelijke hoogte te komen. Een prima uitgespeelde kans, al ging de verdediging ook niet helemaal vrijuit. Vlak voor rust krijgt Hardinxveld een penalty. Uit een hoekschop belandt de bal na een stuit tegen de hand van een Emma-speler en de scheidsrechter wijst naar de stip. Thomas neemt, maar de Emma-keeper voorkomt met een uitstekende redding een voorsprong van de thuisploeg.

Na rust komt Hardinxveld wat agressiever uit de kleedkamer. Kansen volgen over en weer. Hardinxveld speelt bij vlagen prima spel, al levert het middenveld te vaak de bal weer in. Na diverse eerdere kansen komt de ploeg na ruim een half uur spelen op voorsprong. Mike scoort uit een hoekschop en het staat 2-1. De thuisploeg krijgt nog meerdere kansen, maar of het vizier staat niet op scherp of de keeper staat in de weg. Gelukkig weet Hardinxveld de voorsprong vast te houden.

Prima overwinning mannen! De ploeg staat met deze uitslag een punt achter op de nummer twee Oranje Wit en vier punten op de nummer 1 Drechtstreek. Zij speelden deze ronde verrassend gelijk tegen De Alblas.

Opstelling: Carlo, Ruben, Arie Jo (46’ Benjamin), Rutger, Stefan adW (74’ Stefan H), Robbie (50’ Joost), Robin, Thomas, Luuk (46’ Mike), Jesper, Danny.