JO19-1 doet zichzelf tekort en verliest koppositie!

Hardinxveld JO19-1

Drechtstreek JO19-1

...

12 november 2016 14:30

Bonth, A.L.J. de

De mannen van JO19-1 spelen deze ronde tegen de medekoploper Drechtstreek. Hardinxveld staat op doelsaldo bovenaan, maar dat is uiteraard geen garantie voor succes. Excuses voor een goede uitslag zijn er vandaag niet. Na een lange periode van blessures en ziekte van een aantal basisspelers staat vandaag een complete ploeg aan de aftrap. Het is duidelijk dat er iets op het spel staat. Het was op tijd naar bed en de supporters zijn ruim vertegenwoordigd.

De wedstrijd gaat vanaf de aftrap gelijk op. Na vijf minuten krijgt Hardinxveld al de kans om op voorsprong te komen. De bal belandt na een goede aanval in het net, maar de scheidsrechter heeft al gefloten voor hands. De bal gaat op de stip, maar de topscorer van het team schiet deze keer naast. Ai, dat is een knauw voor het zelfvertrouwen. Drechtstreek wordt daarna een paar keer gevaarlijk, maar Carlo voorkomt een achterstand. Ook Hardinxveld dringt aan, maar tot scoren komt het niet. Na ruim een half uur spelen belandt de bal in het Hardinxveldse doel, maar de goal wordt terecht afgekeurd wegens buitenspel. Even later schiet de goed opgekomen Arie Jo net voorlangs. Kansen volgen over en weer en voor de meegereisde supporters is het een spannende wedstrijd om naar te kijken. De ruststand is 0-0.

Na rust binnen twee minuten de domper voor Hardinxveld. Een vrije trap op de rand van de 16 kan ongehinderd in worden gekopt: 0-1. Hier staan een aantal spelers duidelijk even te slapen. Dan een kans voor Hardinxveld. Jesper wordt gelanceerd, maar de keeper is net iets eerder. Hardinxveld belandt dan in een slechte fase. Slordige passing, dom balverlies, wazige overtredingen terecht bestraft met een gele kaart, de mannen zijn het even kwijt. Gelukkig weten Ruben, Rutger en Mike meerdere kansen te onderscheppen. Maar dan herpakt het team zich en gaan ze op zoek naar de gelijkmaker. Hardinxveld wordt steeds sterker en de gelijkmaker hangt in de lucht. Het team blijft aandringen en een echt offensief wordt ingezet, maar de bal wil er vandaag niet in. In de slotfase krijgt Drechtstreek nog een discutabele strafschop, maar Carlo weet de penalty te stoppen (!). De verder goed fluitende scheidsrechter fluit af bij een 0-1 stand op het scorebord.

Drechtstreek viert de overwinning, de spelers van Hardinxveld druipen teleurgesteld af. Een gelijkspel was ook volgens de Drechtstreekse supporters meer terecht geweest, maar ja, de doelpunten tellen.

Opstelling: Carlo, Ruben, Mike, Rutger (85’ Stefan H.), Arie Jo, Robbie (69’ Stefan adW), Robin (60’ Joost), Thomas, Jesper, Michael, Danny (80’ Luuk).