JO19-1 handhaaft koppositie!

Onder 19 zaterdag, JO19-1, 1e klasse 13

15 oktober 2016 14:30

Coskan, H.

JO-19-1 speelt deze ronde thuis tegen VVAC. Deze ploeg staat een stuk lager op de ranglijst, maar wist tegen de medekoploper Oranje-Wit in eerste instantie wel op een 3-0 voorsprong te komen. Deze wedstrijd werd uiteindelijk wel verloren, maar toch … Hardinxveld speelde afgelopen week geen beste pot tegen Sliedrecht. We zijn dus benieuwd wat deze wedstrijd gaat brengen.

De toeschouwers zien een matig begin. Beide ploegen wachten af. Ook de scheidsrechter drukt vanaf het begin onnodig zijn stempel op de wedstrijd, waardoor de spelers zich meer op bijzaken concentreren en vergeten te voetballen. De eerste kans is voor Hardinxveld. Een vrije trap van Thomas belandt op de paal, de afvallende bal kan niet worden verzilverd. Even later is het VVAC dat gevaarlijk wordt. Slordig balverlies in de aanvalslinie leidt tot een kans voor VVAC, maar Carlo weet te redden. Na een kwartier spelen is het opnieuw VVAC dat gevaarlijk wordt. De verdediging gaat de mist in, maar gelukkig weet Robbie de bal op de lijn te redden. In het laatste kwartier van de eerste helft dringt Hardinxveld meer en meer aan. Dit leidt tot meerdere kansen en een hoop hoekschoppen, maar het scorebord toont bij rust nog steeds 0-0. De ploeg kan beter, we zijn benieuwd wat Hennie en zijn staf in de rust tussen de oren van de spelers kunnen krijgen.

Hardinxveld wordt na rust als eerste gevaarlijk. Michael vindt Luuk, maar zonder succes. Dan krijgt Michael de bal op maat aangespeeld door Danny en nu lukt het wel: 1-0. Zou dit de opmaat zijn naar meer? In de 51e minuut raakt een VVAC-speler geblesseerd na een duel met Thomas. De scheidsrechter geeft geel, met het nodige protest van de bank als gevolg, maar uw verslaggever zag toch echt een zwabberende elleboog. Niet bewust, maar toch. De VVAC-speler bloedt hevig aan zijn neus. Gelukkig is de Hardinxveldse Florence Nightingale aanwezig op de tribune die eerste hulp verleent. Uw verslaggever had alleen wel de indruk dat de neus van de tegenstander na behandeling meer scheef stond dan daarvoor … Deze week toch maar goed uitkijken voor een zwarte labrador die wordt uitgelaten door een horrorclown :-). Een paar minuten later komt Robbie goed mee en hij weet de keeper te omspelen: 2-0. Na een kwartier is het opnieuw Hardinxveld. Michael profiteert van een verdedigende fout en het staat 3-0. De wedstrijd lijkt gespeelt, al weet VVAC toch nog wel een paar keer gevaarlijk te worden met snelle counters en schoten van afstand. Gelukkig staat Carlo vandaag zijn mannetje en voorkomt een tegendoelpunt. Een kwartier voor tijd beslist Danny de wedstrijd definitief door de 4-0 aan te tekenen.

Hardinxveld staat met deze overwinning nog steeds aan kop, klasse mannen! De medekoplopers Oranje-Wit en Drechtstreek speelden vandaag tegen elkaar. Drechtstreek wist te winnen en staat daarmee op hetzelfde aantal punten. Hardinxveld echter staat op basis van doelsaldo nog steeds bovenaan. Hardinxveld speelt 12 en 26 november tegen deze teams, zet deze alvast maar in uw agenda! Volgende week staat de bekerwedstrijd tegen Kozakken Boys op het programma. Zou de ploeg zich op kunnen peppen voor een stuntje?

Opstelling: Carlo, Ruben, Stefan adW, Arie Jo (46’ Joost), Robbie, Robin (60’ Rieger), Danny, Stefan H., Thomas, Luuk (60’ Eelco), Michael