JO19-1 verliest eerste punten in matige streekderby

Onder 19 zaterdag, JO19-1, 1e klasse 13

8 oktober 2016 12:00

Verhoeve, W.H.A.

De mannen van JO-19-1 spelen deze ronde tegen Sliedrecht. Op basis van de resultaten en het verleden mogen we een gelijk opgaande strijd verwachten. Voor Hardinxveld staat de koppositie op het spel, voor Sliedrecht handhaving in de top 5.

De wedstrijd begint gezapig. Sliedrecht speelt compact en wacht af, Hardinxveld is slordig. Pas na een kwartier zien we wat meer beleving in de wedstrijd. De eerste echte kans is voor Sliedrecht, maar de bal gaat naast. Even later wordt Hardinxveld dreigend in het strafschopgebied, maar Danny valt iets te gemakkelijk. Even later weer een kans voor Hardinxveld, maar te weinig spelers zijn mee naar voren. Het tweede kwartier is Hardinxveld de bovenliggende ploeg, maar na een half uur spelen komt toch Sliedrecht op voorsprong. Een Sliedrechtse speler wordt vrijgelaten en schiet uit een vrije trap gewoon raak: 1-0. Hardinxveld dringt daarna meer aan, creëert meerdere kansen, maar het lukt niet om de gelijkmaker op het scorebord te laten verschijnen.

Na rust is het opnieuw geen hoogstaand voetbal. De eerste kans is opnieuw voor Sliedrecht, maar Carlo behoedt zijn team voor een 2-0 achterstand. Maar dan komt de kans voor Hardinxveld om de gelijkmaker te scoren. Luuk wordt zwaar gehinderd in het strafschopgebied en de scheidsrechter legt de bal terecht op de stip. Michael neemt en brengt de ploeg op gelijke hoogte. Even later weet Arie Jo Danny te vinden die vervolgens Thomas op maat bedient, maar zijn vizier staat vandaag niet op scherp en de bal gaat hoog over. Hardinxveld gaat daarna op zoek naar nog meer, maar het zit er vandaag niet in.

Hardinxveld was deze wedstrijd vaak de bovenliggende ploeg, maar een overwinning zat er niet in en was ook niet verdiend. De ploeg had geen antwoord op het compacte spel van Sliedrecht en vergat te voetballen. Of was het toch ook het vroege tijdstip? Hardinxveld staat na deze wedstrijd nog steeds aan kop op basis van doelsaldo, maar Oranje Wit en Drechtstreek staan qua punten nu op gelijke hoogte. Zou er een periodekampioenschap in zitten? We gaan het zien.

Opstelling: Carlo, Ruben, Rutger (55’ Stefan adW), Arie Jo, Robbie, Robin, Danny, Joost (85’ Dennis), Thomas, Luuk (60’ Stefan H), Michael