Bonuspunten voor JO19-1 in spannende wedstrijd!

Hardinxveld JO19-1

Tricht JO19-1

... (penalty)
Rutger Rietveld (intikker)
... (kopbal)
... (intikker)
Michael Visser (penalty)
Eelco Kuipers (intikker)

1 oktober 2016 14:30

Kilwinger, D.W.C.

Voor JO-19-1 staat de wedstrijd tegen Tricht op het programma. Vorig seizoen in de hoofdklasse waren beide ploegen aardig aan elkaar gewaagd, maar wist Tricht zich nog te kwalificeren voor de nacompetitie, terwijl Hardinxveld rechtstreeks degradeerde. Beide ploegen komen elkaar dit seizoen weer tegen in de eerste klasse. Op basis van eerdere uitslagen wordt dit voor de thuisploeg een eerste echte test waar het team staat, we zijn benieuwd.

Tricht gaat er vanaf het begin vol in. Na een paar minuten voorkomt Marc al een vroege achterstand. De ploeg herstelt zich, maar met name achterin oogt het wat onzeker. Na 10 minuten komt Tricht al op voorsprong. Ruben heeft geen rugdekking en kan niet anders dan een overtreding in het stafschopgebied maken en de scheidsrechter legt de bal op de stip: 0-1. Na een kwartier de eerste echte kans voor Hardinxveld, maar de bal wil er niet in. Even later onderschept Luuk de bal in het strafschopgebied en gaat alleen op de keeper af. Die komt goed uit en weet de gelijkmaker te voorkomen. Hardinxveld komt beter in de wedstrijd en dringt steeds meer aan. Bezem weet Michael te vinden, maar de bal wordt van de lijn gehaald. Meerdere kansen voor Hardinxveld volgen, maar bij rust kijken de spelers nog steeds tegen een achterstand aan.

Na rust zijn de eerste kansen voor Hardinxveld. Na ruim vijf minuten wordt de ploeg beloond met de gelijkmaker. Thomas weet Michael te bereiken, een hoop gegrabbel en Rutger weet uiteindelijk knap de 1-1 te scoren. Maar slechts een paar minuten later komt Tricht opnieuw op voorsprong. Bij een vrije trap springt niemand mee en een Tricht-speler krijgt alle ruimte om de bal in te koppen: 1-2. Hardinxveld blijft er wel in geloven en blijft op zoek naar de gelijkmaker, maar Tricht wordt ook meerdere keren gevaarlijk. Na ruim 20 minuten in de 2e helft komt de ploeg verdiend op gelijke hoogte. De net ingevallen Joost kopt de voorzet knap in en het staat 2-2. Maar, ongelofelijk, Tricht weet binnen twee minuten opnieuw op voorsprong te komen door onoplettendheid bij Hardinxveld, dit tot grote frustratie van een aantal spelers. In de slotfase gaat Hardinxveld 1 op 1 spelen, op zoek naar een verdiende gelijkmaker. Kansen volgen en de spanning loopt op. Vijf minuten voor tijd geeft de scheidsrechter terecht een penalty na het omver trekken van een Hardinxveldse speler bij een hoekschop. Michael neemt en brengt de stand op gelijke hoogte: 3-3. Tricht vergeet in de slotfase te voetballen en Hardinxveld blijft gaan. In de allerlaatste minuut gebeurt wat niemand meer verwachte. Joost weet na een prima actie Eelco te bereiken die de thuisploeg op voorsprong schiet: 4-3! Dit is tevens de eindstand.

Op basis van het spelbeeld was een gelijkspel wellicht meer verdiend geweest, maar met deze overwinning schrijft de ploeg gewoon weer 3 punten bij! Na drie keer op achterstand te zijn gekomen heeft het team zich toch naar een overwinning geknokt. Leermomenten zijn er zeker, maar de punten tellen. Ook een compliment voor de goed leidende scheidsrechter. Volgende week staat de lokale derby tegen Sliedrecht op het programma. Dit zal naar verwachting ook weer een spannende pot gaan worden.

Opstelling: Marc, Arie Jo (81' Eelco), Mike (65' Joost), Ruben, Danny, Robbie, Stefan adW (46' Rutger), Thomas, Robin, Michael, Luuk