Eerste wedstrijd

Siebe Wieringa (afstandschot)
Jens de Nijs (schot)
Dex van Dijk (schot)
Jens de Nijs (afstandschot)

17 september 2016 11:00

Eindelijk was het dan zover. Na vele trainingen en een oefenwedstrijd bij Sleeuwijk (die we met 2-1 hadden gewonnen) mochten we eindelijk op pad voor de eerste competitiewedstrijd.

Na een mooie tocht door de polder kwamen we aan in het mooie pittoreske Groot-Ammers. Na een voorbereidende peptalk in de kleedkamer gingen de jongens strijdlustig het veld op. De opstelling was een 1-2-2 formatie welke zeer doeltreffend zou blijken te zijn.

Onze grootmeester in voetbaltechniek Jens opende de score in de 2e minuut en 4 minuten later besloot hij dat nog maar een keertje te doen. De verdediging stond goed en ons team oogde steeds sterker en sterker in het spel.

Na 8 minuten kwam Jasper op snelheid langszij voor het doel terecht en maakte er 3-0 van. Na goed overspel tussen de jongens zorgde Jens in de 11e minuut en Siebe zorgde met een knaller van een treffer in de 14e minuut voor een 5-0 tussenstand.

Het werd tijd voor een welverdiend bekertje limonade die we op het veld opdronken. De jongens konden even uitrusten in het zonnetje op het veld.

De temperatuur liep aardig op en de jongens moesten na de rust op het veld weer een beetje op gang komen.

Jasper opende de score in de 19e minuut van de tweede helft en het werd 6-0. Jens nam het gelukkig weer over van Jasper en maakte in de 21e minuut er 7-0 van. Ook voor onze reservespeler Dex brak nu het moment aan om te scoren. Na een prima solo in de 22e minuut schoot hij de 8-0 binnen.

Hoewel Sietse flink wat ballen bij de tegenstander wegwerkte, maakte de tegenstander in de 25e minuut een doelpunt.

Jens wond zich daar nogal over op en besloot om na de aftrap maar in 1 keer vanaf de middellijn met een mooie bal door de lucht in het doel van de tegenstander te schieten, zodat het in diezelfde 25e minuut 9-1 werd. Tygo had ook nog een mooie kans op een doelpunt, maar deze ging net langs het doel.

Uiteindelijk zorgde Dex voor de dubbele cijfers. Hij sloot de wedstrijd af door in de 28e minuut de 10-1 binnen te schieten.

Al met al hebben de jongens er met z’n allen voor gezorgd dat deze wedstrijd een mooi begin is van het seizoen. Jullie waren een echt team, waarin jullie goed samenspeelden !