JO19-1 wint laatste bekerwedstrijd.

Hardinxveld JO19-1

Alblasserdam JO19-1

Lex de Gier (intikker)
... (intikker)
Jesper Buist (afstandschot)

Onder 19, JO19-1, Groep 1 13

19 november 2016 14:30

Ippel, W.

Voor de mannen van JO19-1 staat er een bekerweekend op het programma. Er wordt thuis tegen hoofdklasser Alblasserdam gespeeld. Voor beide ploegen staat er niets meer op het spel, behalve wanneer Kozakken Boys verliest (in theorie). Voorafgaand aan de wedstrijd was al bekend dat deze ploeg had gewonnen en daarmee doorgaat naar de volgende ronde. Kortom, gewoon lekker voetballen!

De wedstrijd gaat in de beginfase gelijk op. Echte kansen zien we niet. Na ruim een kwartier spelen komt Hardinxveld op voorsprong. Jesper passeert de verdediging en geeft af op de meegekomen Lex die beheerst kan afmaken: 1-0. Alblasserdam gaat op zoek naar de gelijkmaker en wordt ook wel een paar keer gevaarlijk. Na een half uur spelen een klein opstootje in het Hardinxveldse strafschopgebied, maar de spelers lossen dit zelf op. De Alblasserdamse trainer komt echter verhaal halen bij de scheidsrechter en weigert terug te gaan richting dug out. De scheidsrechter besluit dan om zelf maar het veld te verlaten en legt het spel voor korte tijd stil. Na de onderbreking pakken beide ploegen de draad weer op en zien we kansen aan beide kanten. Ongeveer vijf minuten voor rust komt Alblasserdam terecht op gelijke hoogte. Een goed uitgespeelde kans belandt in het Hardinxveldse net: 1-1. Vlak voor rust ontsnapt Danny nog aan een rode kaart na een onbesuisde overtreding, ook al wil de bank anders doen geloven. De scheidsrechter laat het bij geel.

Na rust komt Hardinxveld al snel op voorsprong. Jesper schiet vanuit de 2e lijn fraai binnen via de binnenkant van de paal: 2-1. Hardinxveld blijft goed overeind en is steeds meer de bovenliggende ploeg, al is het verschil klein. Hardinxveld wordt opnieuw gevaarlijk met Lex over links, maar de verdediger weet de bal met een prima ingreep op de bal over de zijlijn te werken. Na een half uurtje spelen in de 2e helft wordt Luuk gelanceerd en hij gaat alleen op de keeper af. Hij wordt vanachteren licht geduwd en komt in botsing met de keeper. De scheidsrechter legt de bal op de stip. Het kan, maar is wel erg zwaar bestraft eerlijk gezegd. Thomas schiet onberispelijk binnen: 3-1. Dit is tevens de eindstand.

Ook al ging het nergens over, winst op een hoofdklasser is goed voor het vertrouwen. Prima invalbeurten ook voor de JO17-spelers. Wel bijzonder dat er zoveel protest en irritatie in en langs het veld te zien was. Volkomen onnodig en het spel is er geen minuut beter van geworden. Het zullen wel de zenuwen zijn vanwege Sinterklaas die vandaag zijn intocht maakte in Hardinxveld… Wellicht had afgelopen week als alternatieve training de vogelshow van vogelvereniging Vogelvreugd bezocht moeten worden. Gewoon kijken en luisteren naar het rustgevende getsjilp van kleine druktemakers …

Opstelling: Carlo, Ruben, Arie Jo, Rutger, Stefan adW (46’ Rowan), Joost, Stefan H (63’ Eelco), Lex (55’ Thomas), Luuk, Jesper, Danny.