JO19-1 verliest eerste bekerwedstrijd in streekderby.

Hardinxveld JO19-1

Sleeuwijk JO19-1

Onder 19, JO19-1, Groep 1 13

27 augustus 2016 14:30

Francisca, J.J.

De mannen van JO19-1 (vorig seizoen noemden wat dat nog A1) beginnen vandaag aan de bekercompetitie. De wedstrijd wordt thuis gespeeld tegen Sleeuwijk. Hardinxveld heeft een zware bekerindeling met 2 hoofdklassers en een divisie-ploeg als tegenstanders. Het team staat dit seizoen onder leiding van Henny Smaal en wordt bijgestaan door Tijmen, John en Arie (grens). Een bekerwedstrijd zo vroeg in het seizoen heeft nog altijd iets van een voorbereiding op de competitie, dus we zijn benieuwd.

De eerste fase van de wedstrijd houden beide ploegen elkaar aardig in evenwicht. Sleeuwijk lijkt wat scherper en Marc moet al snel een paar keer in actie komen. Na de drinkpauze halverwege de eerste helft lijkt Hardinxveld zich te herpakken en kantelt het spel. Maar meer dan aardige kansen levert dit niet op. We zien Rutger met een schot van afstand, Michael alleen op de keeper af, maar de ruststand blijft 0-0.

Na rust is de eerste kans voor Hardinxveld, maar Sleeuwijk neemt gelijk het initiatief over en wordt gevaarlijk voor het Hardinxveldse doel. Na een kwartier spelen in de 2e helft is het dan toch Sleeuwijk dat op voorsprong komt. Te veel ruimte aan de rechterkant waardoor een speler gemakkelijk voor kan geven en vervolgens kan een Sleeuwijkse aanvaller vrij inkoppen: 0-1. Hardinxveld probeert van alles, maar weet de gelijkmaker niet te vinden. In de 72e minuut is het opnieuw Sleeuwijk, nu uit een hoekschop: 0-2. In de 82e minuut wordt Hardinxveld gevaarlijk en kan Jesper uithalen, maar de bal belandt op de paal. In de slotfase maken Thomas en Luuk het de Sleeuwijkse verdediging nog een paar keer lastig, maar het blijft 0-2.

Het was vandaag duidelijk te zien dat het team nog wat aan elkaar moet wennen. De echte scherpte ontbreekt nog. Het verschil tussen beide ploegen was niet groot, maar Sleeuwijk is eerlijk gezegd wel de terechte winnaar. Volgende week start de competitie met de uitwedstrijd tegen SC Emma uit Dordrecht.

Opstelling: Marc, Rutger, Mike, Ruben, Arie Jo (75’ Stefan ad W.), Robbie (67’ Luuk), Thomas, Joost (46’ Stefan H.), Jesper, Danny, Michael.