Hardinxveld houdt het onnodig spannend

Hardinxveld JO9-1

De Alblas JO9-1

Sil de Hek (vrije trap)
... (vrije trap)

17 september 2016 9:45

Sander de Boon

Vandaag stond de eerste competitiewedstrijd tegen de Alblas JO9-1 op het programma. Om 9.45 uur was de aftrap op de onlangs gemaaide grasmat. De graspollen kwamen we overal tegen waardoor de balsnelheid flink vertraagde. Hardinxveld was compleet met 8 spelers. Noud begon als wissel. Al snel was het een uitbraak van Brechtje die goed combinerend met Finn naar voren schoof, de laatste ronde af op doel en de 1-0 stond na 4 minuten al op het scorebord. Hierna begon de Alblas van zich af te bijte, kwam meerdere malen goed door op rechts, maar achtering met Luc, Davis en met Jan-Jaap als sluitpost leek er geen doorbreken aan. Na een aantal minuten was het dan toch raak via een onverwachts schot, die onhoudbaar was voor Jan-Jaap. 1-1. Enkele minuten later na een aantal goede pogingen van Hardinxveld via Thijn, Noud en Brechtje, was het Thijn die goed op links zijn man voorbij ging. Hij keek goed en zag daar Brechtje, die vervolgens de 2-1 het net in schoot.

Na de rust was het de uitspelende ploeg die op jacht ging naar de 2-2 en zo gebeurde het na nog geen 4 minuten spelen 2-2. Met opgeheven hoofd ging Hardinxveld door. Waar Sil, David en Luc steeds meer opkwamen en op jacht gingen naar de voorsprong, leidde dit tot vele kansen. Noud speelde vanaf het midden de bal goed diep naar Finn, hij kwam oog in oog met de keeper en schoot binnen 3-2. Nog geen 3 minuten later was het een vrije trap van SIl, die zo al meer scoorde dit seizoen. Hij mikte de bal in de uiterste hoek en maakte de 4-2. De wedstrijd leek gespeeld zeker gezien de kansen die Hardinxveld kreeg. Finn miste nog een tweetal goede kansen , ook Brechtje had nog de mogelijkheid om de wedstrijd op slot te gooien. Hardinxveld kon de rust niet bewaren voor de goal en dit gaf de Alblas nog een kans . In de laatste minuten werd het nog spannend nadat de Alblas de 4-3 maakte. Hardinxveld haalde uiteindelijk ter nauwernood de winst binnen door voor elkaar te werken.