Het Derde opent competitie met overwinning!

De Zwerver 3

Mannen zaterdag, 3, 3e klasse E

3 september 2016 14:30

Kees Huizer

Hardinxveld 3 is de nieuwe competie begonnen met een 4-2 overwinning op De Zwerver en kan terug kijken op vooral een goede eerste helft.
Met twee nederlagen tegen twee eerste klassers, een remise en overwinning in de eerste vier oefen- dan wel bekerwedstrijden mochten we als selectie terug kijken op een goede voorbereiding.
De selectie die sinds jaren niet zo goed bezet is op alle posities zorgt ervoor dat de technische staf o.l.v. onze nieuwe hoofdtrainer te maken heeft met een luxe probleem. Iets wat zorgt voor een goede inzet in de wedstrijden,trainingen en het maken van keuzes.
Met een sterke wedstrijdselectie begon Hardinxveld sterk aan de wedstrijd. De spelers hadden er zin in en dat was te zien aan de goede openingsfase. De bal ging makkelijk rond en de tegenstander kwam weinig tot voetballen toe.
Serge ontsnapte bij een steekbal aan de buitenspelval maar slaagde er niet in bij de eerste een-op-een kans de score te openen. Hardinxveld bleef op zoek gaan naar de openingsgoal en het zoeken werd beloond. Na een goede opening op de linkerkant gaf Albert de bal breed en was het voor de inlopende Serge een koud kunstje om deze kans wel te benutten, 1-0.
Dit was voor De Zwerver een sein om op zoek te gaan naar de gelijkmaker en die volgde tegen de verhouding in al snel. 1-1.
Weer met beide benen op de grond en met nog genoeg tijd op de klok ging Hardinxveld door om vanuit de organisatie op zoek te gaan naar de goal van de tegenstander.
Na een goede versnelling van Jordi aan de rechterkant was hij niet zelfzuchtig en legde hij de bal breed op Serge die zijn tweede van deze middag koelbloedig binnnenschoot.
De organisatie stond goed en Hardinxveld wilde de marge snel vergroten. Het Hardinxveldse spitsenduo speelde kort bij elkaar en waren scherp bij opnieuw een steekbal vanuit het midden. Jordi versnelde aan de rechterkant van het 16-meter gebied en zijn schot vloog tegen de touwen. 3-1.
Na in de rust wat kleine op- en aanmerkingen gekregen te hebben begon Hardinxveld niet als afgesproken aan de tweede helft van de wedstrijd. Binnen een paar minuten spelen was het al raak voor De Zwerver en was de spanning weer helemaal terug in de wedstrijd. 3-2.
Hardinxveld kwam niet meer in zijn spel van de eerste 45 minuten en het moest oppassen voor de gelijkmaker.
Hardinxveld bleef gevaarlijk maar de kansen wilde er maar niet in gaan. Toen ook nog een zuivere goal van Albert afgekeurd werd wegens vermeend buitenspel leek de aloude voetbalwet zijn intrede te gaan maken.
Het was dan ook een opluchting toen ik de slotfase de ingevallen Menno de bal ontving op de middenlijn en de bal speelde naar een andere invaller Frank. Laatstgenoemde draaide goed weg bij zijn tegenstander en behield het overzicht door de bal terug te spelen op de inmiddels vrijstaande Menno die met een gericht schot in de rechterhoek raak schoot! 4-2, tevens de eindstand van deze wedstrijd.
Een goede eerste helft van het derde die met vlagen goed speelde maar verzuimde om de wedstrijd al eerder te beslissen.
Volgende week de eerste uitwedstrijd dit seizoen bij v.v. De Alblas. Opnieuw een onbekende in deze competitie.