"Voor de poorten van de hel"

Rijsoord E6

Hardinxveld JO11-3

E-pupillen zaterdag, E4, 5e klasse 5.25

9 april 2016 8:30

Vandaag speelden we uit tegen Rijsoord E6 op een prachtig kunstgrasveld. Om kampioen te worden, moet je iedere wedstrijd aan de bak en vandaag dus ook weer. Het weer was prima. Niet koud, af en toe zon en droog. De supporters van Rijsoord waren onderling al aan het uitwisselen dat wij deze wedstrijd kampioen konden worden. Dat was natuurlijk niet zo, maar wel een hele mooie motivatie van de spelers van Rijsoord om dit te voorkomen.

De thuiswedstrijd was een lastige wedstrijd waarin Rijsoord sterk speelde. Zeker in de eerste helft. Wij moesten dus meteen het gas erop om Rijsoord niet teveel kansen te geven. De wedstrijd ging net als de thuiswedstrijd alle kanten op. Zowel wij als Rijsoord kregen geregeld kansen. De keeper van Rijsoord had een paar mooie reddingen en we schoten de bal net iedere keer naast. Rijsoord op zijn beurt deed hetzelfde en was zelfs nog iets dichterbij dan wij met 2 keer een bal op de paal. Richting het einde van de wedstrijd was Rijsoord in de aanval en de mannen van Hardinxveld stond goed opgesteld. Helaas kon Ashkan de bal net niet onder controle krijgen en via de borst kwam de bal op zijn arm. Er werd al hard geroepen: “Hands!” vanuit het Rijsoord kamp en de scheidsrechter twijfelde geen moment, penalty! De bal werd goed en hard in de hoek geschoten door de aanvoerder van Rijsoord en zette zo de ruststand op 1-0.

De tweede helft waren wij aan zet, althans dat was de instelling toen wij uit de kleedkamer kwamen. We gingen goed van start en de mannen voorin speelden gretig op zoek naar de gelijkmaker. Luuk wist uiteindelijk een aantal verdedigers van de tegenstander uit te spelen en de bal achter de keeper van Rijsoord te schieten: 1-1. De jongens waren uiteraard blij, maar moesten na de aftrap meteen weer aan de bak. Helaas was even de focus bij ons weg en de spits van Rijsoord wist de van net binnen het strafschop gebied hard in de verre hoek te schieten en zo stond Rijsoord weer voor met 2-1. Wij lieten ons hoofd niet hangen en speelde fel door. Zeker Diederick bleef door gaan aan de rechterkant. De bal kwam voor het doel, werd wat heen en weer getikt en Diederick bracht de stand weer terug op 2-2. Wij schakelde nog een tandje bij. Luuk stond zowel goed te verdedigen en was ook sterk mee in de aanval en wist voor het eerst in deze wedstrijd ons op voorsprong te brengen met 2-3. Rijsoord moest weer komen en deed dat ook met een aantal sterke spelers voorin en kwam weer terug tot 3-3. De spanning was te snijden en het ging weer op en neer. Wederom was het Luuk die door het uitspelen van een aantal spelers alleen op de keeper af kon en met een verdiende hattrick de eindstand op 3-4 te zetten! Nog een paar minuten tot het einde bleef het spannend, maar de verdediging van Hardinxveld stond als een blok en er was natuurlijk weer enorme blijdschap na het bevrijdende fluitsignaal van de scheidsrechter.

Met nog drie wedstrijden te gaan, hebben we weer een fantastische stap gezet naar het kampioenschap. Het gaat niet vanzelf, maar dat houdt het ook leuk en spannend!
Wederom complimenten voor de strijdlust en het doorzettingsvermogen van dit team!