Grote overwinning F1

Jesse Aantjes (scrimmage)
Koen Alblas (afstandschot)
Kyan Vlot (scrimmage)
Noud de Ruijter (scrimmage)

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 1.7

26 maart 2016 8:30

Vandaag de uitwedstrijd tegen hekkensluiter RCD. De laatste weken hebben we de smaak te pakken en zijn we flink opgeklommen op de ranglijst. Nu vandaag geen onderschatting en de stijgende lijn proberen door te trekken.

Prachtig weer en een mooi kunstgrasveld. De jongens hadden er zin in.
We begonnen met Stan op doel, Karsten, Maurice en Kay achterin. Jesse, Koen en David voorin.
Noud en Kyan begonnen als wissel.

Direct vanaf het begin was het duidelijk dat we de betere ploeg waren. We waren constant in de aanval en kregen direct al wat kansen. David werd een paar keer goed gevonden maar kreeg de bal er net niet in en ook Jesse kreeg de bal een keer net achter zich. We voetbalden goed maar voetbalden net niet ver genoeg naar voren. Een keer zette we wel goed druk en de tegenstander schoot de bal zo tegen de jagende Jesse aan. De bal vloog er via zijn knie in. 0-1. Nu doorgaan! We bleven veel aanvallen maar vergaten soms te spelen en waren wat onrustig. Na 13 minuten maakte Koen een mooie actie in het midden en schoot de bal van afstand prachtig via de binnenkant paal binnen. Hele mooie goal! 0-2. Er volgden nog kansen voor Noud en David maar helaas scoorden we niet meer.

In de rust aangegeven dat we vol door moesten gaan. Veel plezier maken en verder naar voren voetballen zodat we ze meer onder druk konden zetten. We gaan met 2 verdedigers spelen en Stan gaat verder voor z'n goal voetballen.

Direct na de rust zetten we ze gelijk goed onder druk. Eerst weet hun keeper nog een paar keer te redden maar uit een scrimmage scoorde Kyan al snel de 0-3. Vlak daarna scoorde Noud de 0-4. Karsten, Kay en Maurice gaven niets weg en Stan had het wel erg rustig. Ze waren alledrie ook af en toe voorin te vinden. Ook weleens leuk. Jesse scoorde na een goed passje van Noud beheerst de 0-5. Vlak daarna was het bijna andersom toen Jesse de bal hard voor gaf maar Noud tegen de lat schoot. Direct daarna maakte Noud uit een scrimmage toch de 0-6 waarna Koen beheerst de laatste goal maakte 0-7. Helaas kon Stan niet scoren toen hij mee ging bij een corner.

Goed gevoetbald mannen! Nu volgende week nog zo'n wedstrijd en we gaan serieus meedoen om de titel!