Wat een topper!!

Hardinxveld JO11-3

E-pupillen zaterdag, E4, 5e klasse 5.25

22 maart 2016 19:00

Dinsdagavond 22 maart speelden we de topper tegen de nummer 2 uit de competitie. GSC/ODS was in de vorige wedstrijd in de eerste helft te sterk voor ons, maar in de tweede helft wisten we toen de winst toch binnen te slepen. Voor we aan deze wedstrijd begonnen waren we nog ongeslagen en als we zouden winnen, werd de voorsprong op de nummer twee weer 3 punten groter. Het ging er dus om spannen. Iedereen wist dat dit een hele belangrijke wedstrijd ging worden. Iedereen was van de partij en we hadden Lukas Kraaijeveld meegnomen zodat we een extra wissel hadden.

De eerste helft ging gelijk op. We begonnen met de sterkste opstelling, maar GSC/ODS voerde de druk meteen op. De spelers moesten ieder keer snel omschakelen. Van aanval naar verdediging en weer terug de aanval in. Het hing erom wie het eerst op voorsprong zou komen. Het team van GSC/ODC leek iets sterker net als in de thuis wedstrijd. Halverwege de eerste helft verslapte de verdediging iets en kwam GSC/ODS verdiend op voorsprong. Toch werden de jongens van Hardinxveld sterker en groeide in de wedstrijd. Dat was mede te danken door de rustige spelwijze van Lukas die goed overzicht bewaarde en één-tweetjes aanging. Aan het einde van de eerste helft begon de wedstrijd te kantelen en werden wij sterker en konden wij meer druk zetten. Vlak voor tijd wist Lukas de keeper van de tegenstander te omspelen en zo de ruststand op 1-1 te zetten.

De tweede helft begonnen we sterker dan GSC/ODS. Solyman wist op het middenveld de bal goed te veroveren, tegenstanders uit te spelen en passes te geven naar de linker en rechter aanvallers. Ook vanuit de verdediging werd het achterin redelijk dicht gehouden door onze laatste man Wessel en de linker en rechter verdediger Ashkan en Aaron. Na de eerste wissel kwamen Luuk en Diederick het veld weer in waardoor we nog iets gevaarlijker konden worden. We bleven doorvechten wat uiteindelijk leidde tot een verdiende 1-2 voorsprong. Een assist van Lukas kwam bij Diederick voor z’n voeten en hoefde niet twee keer na te denken om de bal achter de keeper te krijgen. Nu was het zaak om het achterin dicht te houden en de tegenstander geen kans te geven om voor ons doel te komen. Rick stond goed te keepen en ook de verdedigers speelden rustig en goed. Met enkele terugspeelballen wisten we met een verre uittrap van Rick weer direct in de aanval te gaan. We wisten de stand niet verder uit te breiden en de spanning was bij iedereen goed te voelen. Waar iedereen bang voor was gebeurde uiteindelijk toch. GSC/ODC vocht goed terug en wist door een verkeerd getimede bal van de verdediging en het goed afhouden van de verdediging met één man alleen op doel af te gaan en zette een minuut of 3 voor het einde van de wedstrijd de stand op 2-2. Als laatst wisselde Ashkan, die door een vervelende botsing eerder was gewisseld, en Diederick om de wedstrijd verder uit te spelen. De jongens bleven beheerst en goed spelen. Er gebeurde veel voor het doel van de tegenstander. In de scrimage kregen we toch nog een paar keer een goede schietkans. Jeffrey schoot vol op de muur die de spelers van GSC/ODS gevormd hadden om zo een gelijk spel zeker te stellen. Met nog 1 minuut op de klok gingen we nog één keer in de aanval en speelde Lukas de bal via de rechterkant van het veld richting de achterlijn van de tegenstander. Eerdere tackels van de tegenstander wist hij nu te ontwijken en gaf de bal met een stevig schot voor het doel. Diederick was goed meegelopen, maar schampte net de bal en kon de bal niet op doel schieten. Luuk die daar weer achter was doorgelopen wist de bal vol op de rechter buitenkant te raken en pegelde de bal strak in de linker bovenhoek. De paar man meegereisde supporters en de trainers langs de kant gingen volledig uit hun dak. De jongens doken door het dolle heen over elkaar. Toch moesten ze nog even de concentratie vast houden. Ze speelden de laatste minuut van de wedstrijd prima uit. Wat een spannende en prachtige pot voetbal was dit! We zijn er nog niet, maar we hebben nu in ieder geval een gat geslagen met onze concurrenten. Fantastisch gespeeld jongens!!