Punten in de pocket

Hardinxveld JO11-3

E-pupillen zaterdag, E4, 5e klasse 5.25

12 maart 2016 9:00

Zaterdagmorgen 12 maart. Het had ’s nachts goed gevroren, maar de wedstrijd in Dordt ging gewoon door. We speelden op kunstgras en het zonnetjes scheen rijkelijk!

De jongens wisten allemaal dat we uit tegen OMC geen punten moesten laten liggen en dat we keihard aan de slag moesten. Er waren alleen 2 kleine probleempjes. Er was geen scheidsrechter op komen dagen en Luuk was z’n voetbalschoenen vergeten. Gelukkig konden we een deal sluiten. Cor zou fluiten en wij kregen een paar leen voetbalschoenen.

De eerste helft keken we tegen de zon in en de jongens waren nog niet echt op stoom. Er werd wel goed gespeeld, maar OMC wist ook enige druk uit te oefenen op ons. Het duurde enige tijd, maar uiteindelijk kregen we dan toch een dikke kans. Diederick rende met de bal richting achterlijn, passte de bal precies voor Luuk, die in een keer uithaalde, maar de bal schoot verkeerd van z’n leensloffen af en ging naast. Er werd goed aangevallen door aanvallers en Aaron en Ashkan kwamen goed mee naar voren. Wessel hield achterin de weg naar Rick stevig dicht. Onze aanvallers wisten door te breken en Luuk maakte uiteindelijk de openingstreffer. OMC vocht zich terug en begon ook kansen te krijgen. Zeker omdat de becks mee naar voren gingen viel er ruimte in onze verdediging en binnen no time stond de stand weer gelijk. We bleven na dit tegendoelpunt wel goed door gaan en kwamen weer op voorsprong door een goal van Luuk. Dat truckje herhaalde de jongens nog een keer en wisten de stand uit te bouwen naar een comfortabele 1-3. Aan het einde van de eerste helft bleef OMC toch doorgaan. Er bleven gaten vallen achter in de verdediging door het niet op tijd omschakelen van onze aanval en in de laatste seconden van de eerste helft kwam OMC weer terug en zette de ruststand op 2-3.

De tweede helft begonnen wij onveranderd. OMC had zich versterkt met een andere keeper. Deze dame heeft de tweede helft voortreffelijk staan keepen. In het begin van de tweede helft kregen we kans na kans, maar de keepster zat er iedere keer weer tussen. Ze kon ver uittrappen, dus we moesten snel omschakelen en weer terug naar onze eigen verdediging. De jongens maakten allemaal veel meters en de vermoeidheid was van hun houding af te lezen. Gelukkig wist Diederick met keihard werken toch een goal te scoren en ons weer wat meer lucht te geven met 2 doelpunten voorsprong. OMC werd nog wel een paar keer gevaarlijk en kreeg schietkansen, maar Rick stond goed te keepen en liet geen bal meer door in de tweede helft. Wij kregen nog een aantal kansen waarbij Diederick de bal weer mooi voorgaf vanaf de rechter kant, Aaron nam de bal in een keer op slof, maar helaas voor Aaron en ons belandde de bal op de paal. Ook Solyman en Jeffrey kregen nog een kans, maar de keepster had zo'n beetje alles. Tegen het einde van de wedstrijd was het Luuk die de eindstand op 2-5 wist te zetten.

Verdiend gewonnen. Keihard geknokt, maar in verdedigend opzicht valt er nog wel wat winst te behalen. Vooralsnog doen we gewoon mee voor het kampioenschap en staan we ongeslagen bovenaan. Goed gedaan mannen!

Cor weer bedankt voor het fluiten! Zelfs in een uit wedstrijd kunnen we op je rekenen ;)