Knappe overwinning F1

Maurice Teeuw (afstandschot)

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 1.7

19 maart 2016 8:30

Nadat de F1 vorige week gewonnen had tegen Heerjansdam mochten we vandaag laten zien dat we weer bovenin mee willen draaien. Vandaag mochten we uit spelen tegen Alblasserdam. Deze ploeg stond samen met Groote Lindt bovenaan. We hadden in de beker van ze verloren en in de competitie 0-0 gespeeld.
Kay was nog niet fit, dus met 8 man vertrokken we naar Alblasserdam. Iedereen was al vroeg omgekleed en ze hadden er duidelijk zin in. De warming up zag er goed uit en we begonnen in de volgende opstelling:
Stan op doel, Karsten, Maurice en Kyan achterin. Jesse, David en Noud voorin. Koen begon als wissel.

Na een goed begin waar we de bal goed rondspeelden nam Alblasserdam al snel de regie over. Ze waren veel feller en kregen direct grote kansen. We speelden niet goed en we hadden het aan een paar prachtige reddingen van Stan te danken dat we niet achter stonden. Halverwege de eerste helft werden we een beetje wakker en kwamen er een paar keer gevaarlijk uit. Een paar corners volgden zonder dat we echt gevaarlijk werden. Een nieuwe corner werd genomen door Koen en Noud sprong erg hoog en kopte de bal prachtig binnen. 0-1! Enigszins tegen de verhouding in maar het gaf ons wat vertrouwen. Alblasserdam bleef aandringen maar we leken de rust met deze stand te halen. Echter vlak voor de rust kregen we de bal niet weg na een corner en na meerdere duels kwam de bal voor de voeten van een speler van Alblasserdam die de 1-1 binnenschoot. Zonde net voor de rust.

In de rust merkten de trainers dat het vertrouwen volledig weg was. We gaven aan dat dat compleet onnodig was en dat we de 2e helft gewoon keihard ons best moesten doen, plezier maken en laten zien dat we een heel goed team zijn. Geloof in jezelf.

Direct na de aftrap toonden we inderdaad dat we goed kunnen voetballen. De wedstrijd golfde op en neer. Alblasserdam had wat meer balbezit maar we verdedigden erg sterk. Kyan raakte steeds meer gewend aan z'n nieuwe plek achterin en Karsten en Maurice waren erg sterk vandaag. Gelukkig hadden we ook Stan die erg goed keepte als Alblasserdam er toch door kwam. Voorin hield Jesse de ballen steeds beter vast en kon hij Koen 2 maal mooi de diepte in sturen. Helaas kon Koen de ballen net niet afmaken. Kyan schoot nog eenmaal erg mooi van afstand maar ook Alblasserdam had een erg sterke keeper. Via Noud, Jesse en Koen konden we nog 3 maal uitbreken. Alledrie de keren liep David goed mee maar vergaten we de ballen af te geven waardoor de ballen net naast gingen of gepakt werden door de keeper. Net toen het 1-1 leek te blijven kregen we nog een corner. De bal werd uitverdedigd en kwam plots voor de voeten van Maurice, die van een meter of 15 keihard uithaalde en de bal prachtig in de kruising schoot! 1-2! Zijn eerste goal en wat voor 1!
Nog 2 minuten werd er keihard geknokt en toen floot de goed fluitende scheids af. Een leuke, goede en sportieve wedstrijd. We waren net wat gelukkiger vandaag maar hebben hier wel keihard voor geknokt!

Door deze overwinning sluiten we weer helemaal aan bij de koplopers. Komende week tegen RCD, die laatste staan. Nu moeten we laten zien dat we dan ook deze strijdlust laten zien zodat we echt mee gaan doen om de koppositie.