F1 verslaat koploper

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 1.7

12 maart 2016 10:15

Gerco de Ruiter

Na de winterstop wil het nog niet echt lukken bij de F1. 3 wedstrijden, 1 punt en nog niet gescoord.
Alle 3 de wedstrijden zat er zeker meer in dus tijd om het tij te keren. Vandaag de wedstrijd tegen Heerjansdam, 1 van de koplopers. Een goede ploeg waar we in de beker 2-2 tegen hebben gespeeld.

De warming up is goed en het weer is prachtig. Afspraak is lekker voetballen en vooral veel plezier maken. We beginnen in de volgende opstelling:
Stan op doel, Karsten, Kay, Maurice achterin en Koen, Jesse, Noud voorin. David en Kyan beginnen als wissel.
We beginnen goed en fel, de wedstrijd golft op en neer maar we zijn duidelijk wat sterker. We komen een aantal keer goed door maar weten buiten een goede corner nog geen echte kansen te creëeren.
Achterin verdedigen we geconcentreerd en straalt Stan veel rust uit op doel. Na 10 minuten geeft de ingevallen David een mooie pass op Jesse die net naast schiet. 1 minuut later geeft David een mooie steekbal tussen 2 tegenstanders door op de goed vrijgelopen Jesse. Nu rondt Jesse de bal wel netjes af. 1-0.
Nu doordrukken. We blijven aanvallen, Maurice stuurt Kyan de diepte in, die speelt zijn tegenstander uit en geeft de bal voor richting David en Jesse. Helaas is de voorzet te scherp, maar gelukkig verkijkt de keeper zich en ligt de bal er plotseling in. 2-0! Heerjansdam voetbalt zeker niet slecht maar we verdedigen sterk. Vlak voor rust stappen we echter met teveel man op 1 tegenstander af. Deze komt er toch langs en schiet. Helaas voor ons wordt de bal van richting veranderd waardoor Stan er niet meer bij kan. 2-1.
Ook wij krijgen nog een kans via David, de keeper redt echter. In de rebound schiet Kyan iets te wild waardoor we met 2-1 gaan rusten.

In de rust kan de zieke Kay niet meer verder, en nu Karsten ook niet helemaal fit is, zitten we wat dun in de verdedigers. Kyan neemt de plek van Kay over en Karsten zal proberen het zo lang mogelijk vol te houden.
We spreken af om fel te verdedigen en proberen te counteren via de snelheid van met name Koen en Noud.

Inderdaad speelt Heerjansdam vol op de aanval, maar veel geven we niet weg. Wel krijgen we inderdaad veel ruimte om te counteren. Eerst zien we de volledig vrijstaande David over het hoofd en daarna gaan we nogmaals voor eigen succes. Halverwege de 2e helft is er een goede uittrap van Stan op Jesse. Jesse schermt de bal met de tegenstander in de rug goed af en geeft de bal met een mooi wippertje mee op de goed weg sprintende Koen. Koen rondt de bal netjes af maar helaas had hij de bal per ongeluk met de hand meegenomen en hierdoor werd de bal terecht afgekeurd. Heerjansdam krijgt wel wat kleine kansen maar Stan kan deze goed redden. Wijzelf missen ook nog wat kansjes en na nog 1 hachelijk moment voor ons doel fluit de goed leidende scheidsrechter af.

Een mooie, verdiende overwinning tegen een goede tegenstander. De trainers zijn trots omdat we als team hebben gestreden en we veel trainingsoefeningen terug hebben gezien. We liepen goed vrij, probeerden meer 1-2 tjes en kaatsen te maken en waren zeer geconcentreerd. Nu nog wat oefenen op het goed uitspelen van de kansen in de counter ??.

Nu op naar Albblasserdam, 1 van de andere koplopers. Bij winst sluiten we weer aan bij de kop.