Ongeslagen Kampioen!

E-pupillen zaterdag, E4, 5e klasse 5.25

14 mei 2016 9:00

Cor van der Linden

Vandaag dan echt de allerlaatste competitiewedstrijd van dit seizoen. Wat hebben we na de winterstop hard gewerkt om het kampioenschap binnen te halen en wat zou het mooi zijn als we ook deze wedstrijd winnend afsluiten. Dat zou echt verdiend zijn. Toen wij nog om aan het kleden waren, was IFC al aan de warming up begonnen. Zij hadden nog een overwinning nodig en moesten dus vol aan de bak. Het was niet zo warm als de afgelopen dagen en toen wij aan onze warming up begonnen, ging het ook nog eens regenen.

IFC begon met de aftrap en het was al snel duidelijk dat een aantal spelers er afgelopen woensdag niet bij waren. Ze hadden zowel een sterke aanvaller als een sterke verdediger ingehuurd uit een hoger elftal. Dat is natuurlijk geen enkel probleem. Wij wisten dat we gewoon aan de bak moesten net als afgelopen woensdag. Deze keer waren we beter voorbereid en ging het spel meteen gelijk op. Na een paar minuten waren wij in de aanval, verloren de bal en een van de verdedigers van IFC tikte de bal terug op z’n keeper. Diederick jaagde als spits goed door en wist de bal met een subtiele tik achter de doelman te schieten. Zo opende hij de score in tegenstelling tot de uitwedstrijd in ons voordeel: 1-0! De rest van de eerste helft ging het op en neer. Wij hadden wat kansen en ook IFC kreeg zo nu en dan een kans. Rick stond goed te keepen en de schoten die op doel werden afgevuurd, had Rick allemaal. Uiteindelijk gingen we ook met deze voorsprong de rust in.

In de kleedkamer was niet zo heel veel aan te merken op ons goede spel. Er kon hier en daar wat meer overgespeeld worden, maar de verdediging stond solide. Er was bijna geen doorkomen aan voor de behendige aanvallers van IFC.

De tweede helft begon niet veel anders dan de eerste helft. Ook nu waren de teams aan elkaar gewaagd en dat zorgde voor een spannende wedstrijd. Het spel ging over en weer, maar zowel wij als IFC lukte het niet om een echte kans te creëren. Halverwege de tweede helft lukte het IFC dan toch om gelijk te komen. De bal werd door een van de aanvallers goed voorgegeven. Ashkan die heel de wedstrijd al gretig aan het verdedigen was en goed voor z’n man kwam, had de pech dat hij de bal verkeerde raakte en zo de bal achter onze doelman tikte. Ashkan baalde enorm, maar kon zich weer goed herpakken en ging sterk door. Richting het einde van de tweede helft werd het spannender en spannender. Het kon nog iedere kant op gaan ook al was een gelijk spel misschien wel de meest eerlijke uitslag. De aanvallers bleven goed door knokken. Luuk veroverde de bal op het middenveld en begon zijn dribbel naar de achterlijn. Tussen twee verdedigers van IFC kon hij de bal voor het doel geven waar Solyman klaar stond om de bal erin te tikken. De keeper van de tegenstander kwam prima uit, maar de bal rolde door. Diederick kwam goed inlopen, kreeg de bal op een presenteerblaadje en knalde de bal keihard het net in. Zo gingen we net als afgelopen woensdag met een 2-1 zegen het veld af.

Na de penalties werd de champagne op het veld open getrokken en uiteindelijk dook iedereen met kleding en al aan onder de douche. Toen iedereen droog en omgekleed was, werden we in de kantine binnen gehaald als ware kampioenen. De confetti ging door de lucht en de spelers sprongen op de tafels. Uit volle borst werd “We are the champions” meegezongen. De spelers kregen ieder een beker uitgereikt en de leiding kreeg een mooie bos bloemen. Het kampioensfeest werd afgesloten met friet en een snacks!

Er is weer keihard gewerkt door de mannen die heel erg verdiend ongeslagen kampioen zijn geworden! Wat hebben we een fantastisch seizoen achter de rug! Met z’n allen zijn we steeds beter gaan voetballen, zijn we een echt team geworden en hebben we iedere wedstrijd keihard geknokt en dat heeft ons allemaal sterker gemaakt. Namens Dieter, Mickael en onze vaste scheidsrechter Cor wil ik iedereen bedanken voor een heel leuk en geslaagd seizoen!

Richard van der Sijde