F1 start nieuwe competitie met zwaarbevochten gelijkspel

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 1.7

6 februari 2016 9:00

Gerco de Ruiter

Na een lange winterstop met aansluitend veel afgelaste wedstrijden begon vandaag eindelijk de competitie. De laatste weken was er goed getraind en we hadden er zin in. De tegenstander Alblasserdam was geen onbekende. In de beker hadden we, enigzins onnodig, met 3-1 van ze verloren.

Koen was helaas ziek en Karsten was ook niet geheel fit. Gelukkig kregen we versterking van Oscar.
De warming up zag er goed uit en we begonnen in de volgende opstelling aan de wedstrijd.
Stan op doel, Kay en Maurice achterin, Karsten op het middenveld en Kyan, Jesse en David voorin. Noud en Oscar begonnen als wissel.

We begonnen goed en fel aan de wedstrijd. We kwamen regelmatig voorin en kregen ook als snel een aantal corners. Helaas leverde deze geen doelpunt op. De eerste 10  minuten waren we duidelijk de betere partij maar vaak kozen we voorin voor de verkeerde oplossing of vergaten we te schieten. Na 10 minuten kwam Alblasserdam wat beter in de wedstrijd. De druk naar voren die we eerst hadden raakten we kwijt en een aantal keer moest Kay flink ingrijpen om een gevaarlijke uitbraak onschadelijk te maken. Steeds vaker kwam Alblasserdam voor ons doel maar Maurice en Kay hielden veel tegen. Uiteindelijk kwam Alblasserdam er doorheen en kwam alleen voor Stan maar hij redde netjes door snel uit te komen. Aan de overkant brak David door na een goede pass van Kyan maar schoot helaas niet zuiver genoeg waardoor de keeper kon redden. Even later schoot ook Kyan niet zuiver waardoor het 0-0 bleef. Vlak voor rust had Kyan nog een mooi afstandsschot maar deze werd op het nippertje gered door de keeper. 0-0 bij rust.

Na een lekker bekertje limonade en korte uitleg en aanmoediging van de trainers (het ging zo slecht nog niet) gingen we weer naar buiten.

We begonnen met goede moed aan de tweede helft maar al snel werd duidelijk dat we vandaag niet echt onze dag hadden. Veel slechte passes en verkeerde keuzes. Gelukkig bleven we wel knokken voor het resultaat. Alblasserdam speelde steeds sterker en kwam steeds vaker bij ons doel. Via snelle uitbraken via een pass van Karsten of Oscar probeerden we David, Jesse of Noud te gebruiken. Echter liepen we of niet goed vrij of speelden we elkaar niet goed aan. Soms kwam Noud er met een goede actie doorheen maar vaak ontbrak net het overzicht om op het laatst nog goed te schieten of zag hij Jesse en David niet goed vrijstaan. Jesse jaagde nog een keer goed door op de keeper die niet door had dat hij de bal met de handen mocht pakken (helaas riep hun train er dit net op tijd). Later gaf Noud nog een mooie voorzet vlak voor het lege doel langs. Jesse en Kyan kwamen echter net te laat om de bal binnen te tikken. Achterin kwamen we goed weg toen een aanval van Alblasserdam op de paal werd geschoten. De laatste 10 minuten kwamen we niet meer onder de druk van Alblasserdam vandaan. Er volgden veel hectische momenten voor ons doel maar gelukkig leidde dit, mede door dezelfde onzuiverheid bij Alblasserdam, niet tot grote kansen. In de laatste minuten werd het wel echt gevaarlijk. Er volgden meerdere gevaarlijke corners en schoten die gelukkig allemaal naast gingen. Stan moest ook nog een aantal ballen redden maar deed dit zeer goed. Gelukkig floot de goed fluitende Gerco af zodat we toch een punt pakten.

Het was niet goed vandaag maar we hebben met z'n allen geknokt voor een resultaat en daar waren we als trainers toch erg blij mee!