Erop en erover!

E-pupillen zaterdag, E4, 5e klasse 5.25

23 januari 2016 9:00

Cor vd Linden

Vandaag speelden we thuis tegen GSC/ODS E3 uit Dordrecht. Een nieuwe competitie ronde met nieuwe kansen. De wedstrijd begon om 9 uur en het was van te voren nog even de vraag of het wel door zou gaan. Het kwik stond een paar graden boven het vriespunt, maar de week voorafgaand aan deze wedstrijd was nat en koud. Toch bleef de afgelasting uit en stonden we om half 9 in de kleedkamer. Emad doet na de winterstop met de D6 mee en Solyman had zich ziek gemeld. We waren tot 10 voor negen met z’n zessen in de kleedkamer en het leek erop dat Ashkan niet zou komen en dat was ook zo. Gelukkig was Seth al wakker en binnen no time bij de voetbal om met ons mee te doen.

De eerste helft begon een beetje onwennig en nog niet fel genoeg. We hadden na de winterstop ook maar 1x getraind. De tegenstander uit Dordt had er minder moeite mee en startte een stuk feller dan wij. Het duurde vrij lang en het ging gelijk op, maar uiteindelijk wist GSC/ODS de bal achter onze nieuwe keeper Rick te krijgen. De vrienden uit Dordt wisten meteen dat er wat te halen viel en binnen een paar minuten stonden ze met 4-0 voor. Seth en Luuk maakte de dienst uit aan de andere kant van het veld met heel veel kansen, maar speelde nog niet helemaal lekker samen. Toch wist Seth uiteindelijk 3x het net te treffen naast nog een doelpunt van SGC/ODC en zetten uiteindelijk de ruststand op 3-5.

In de kleedkamer werden de belangrijkste punten doorgenomen. Goed overspelen, allemaal verdedigen en scoren! Als we ons goed aan deze doelstellingen zouden houden, dan hadden we zeker kans om te winnen.

De tweede helft ging meteen goed van start en we konden de spelers van de tegenpartij goed onder druk zetten. We kregen al snel in de 2de helft een corner en Luuk draaide de bal via een speler van SGC/ODC het doel in. Naast de goede instelling en de wat minder gemotiveerde tegenstander konden we door blijven drukken en de stand gelijk maken op 5-5. Ondanks de goede verdediging zoals we dat afgesproken hadden in de rust, kreeg de ploeg uit Dordt toch zo nu en dan wat kansen, maar Rick stond subliem op doel te keepen en liet geen bal meer door. Hij had alles! We speelden goed en Luuk wist de rebound van een zelf genomen corner achter de doelman te werken. Ook Seth scoorde nog een doelpunt en gaf 2x een mooie assist op Luuk en Diederick voor het doel zodat de eindstand een verdiende 8-5 werd.

De eerste helft was even wennen, maar de tweede helft ging zo goed, dat SGC/ODS niet meer gevaarlijk kon zijn. Iedereen heeft keihard gewerkt om dit mooie resultaat neer te zetten. Top mannen en een goed begin is het halve werk!