F1 verliest nipt van koploper

Hardinxveld JO9-1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 1.7

14 november 2015 8:30

Vandaag de uitwedstrijd tegen Unitas op het programma. De thuiswedstrijd hadden we kansloos met 4-0 verloren. Een pittige wedstrijd dus. Iedereen vertrok direct vanuit huis naar Unitas omdat we al vroeg mochten spelen. Om 8.00 zat iedereen in de kleedkamer.
Een korte uitleg hoe we wilde spelen en we konden naar buiten.
We begonnen in de volgende opstelling: Stan op doel, Karsten, Maurice en Kay achterin. Noud, Jesse en Koen voorin. David en Kyan begonnen als wissel.

We begonnen zoals wel vaker niet scherp. Binnen een minuut moest Stan al redden maar gelukkig deed hij dit goed. Daarna leken we wakker. Het duel was lekker fel. Unitas had meer de bal maar kwam niet echt tot grote kansen. In de counter konden we er een paar keer goed uit maar vergaten vaak om op tijd de bal te spelen. Na 8 minuten stapten we verkeerd in en werd de spits van Unitas goed diep gestuurd. Stan was net te laat uit en daardoor kon de spits de bal langs Stan tikken. 1-0 achter.
We bleven knokken maar echte kansen waren er niet meer in de eerste helft.

In de rust werd aangegeven dat het niet slecht ging en dat we op dezelfde manier moesten blijven spelen. Iets eerder spelen en we zouden echt nog kansen krijgen.

We begonnen goed aan de tweede helft en kwamen er steeds vaker goed uit. De wedstrijd was erg fel maar gelukkig wel fair. Na een mooie aanval kon Koen vanaf links uithalen maar de bal werd goed gered door de keeper. Na 8 minuten in de tweede helft kregen we een vrije trap tegen en Noud wilde netjes een handje geven na zijn overtreding. Unitas nam echter snel de vrije trap en overrompelde ons en kon daardoor de 2-0 maken. Net iets slimmer als wij, maar wel een goed leermoment.

We bleven goed knokken maar speelden niet altijd even slim. Jesse ging als spits te diep staan waardoor hij eigenlijk te weinig meedeed en ook te ver weg stond om de ballen te krijgen. Daarnaast vergaten we soms als het wel kon om de bal er diep overheen te spelen. Vlak voor tijd speelden we het wel goed uit. Achteruit werd Jesse nu wel bereikt en kon hij Koen diep wegsturen. Koen speelde zijn tegenstander uit lag de bal breed op Kyan die in een beweging de bal verder breed lag op Jesse die de bal netjes langs de keeper schoot, 1-2. De verdiende aansluitingstreffer maar helaas te laat.

Goed gespeeld met veel werklust maar helaas verloren van een iets betere ploeg die vooral net wat slimmer was op bepaalde momenten. Kan gebeuren, volgende week thuis tegen Woudrichem.
Uit wonnen we met 6-0 maar de laatste weken haalt Woudrichem duidelijk betere resultaten dus we zullen weer vol aan de bak moeten.