Onnodig verlies tegen concurrent

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 1.7

7 november 2015 10:15

Gerco de Ruiter

Na de goede prestaties van vorige week stond vandaag de competitiewedstrijd tegen Sleeuwijk F1 op het programma. De uitwedstrijd speelden we nipt gelijk en hebben we gezien dat dit een goed voetballende tegenstander is. Ze staan 2 punten achter ons dus zijn een directe concurrent.

De ploeg was wat afwezig tijdens de bespreking en de warming up was ook niet heel fel. Dit waren geen goede voortekenen. Sleeuwijk begon inderdaad feller en we kwamen overal net te laat. Als we niet minstens even fel zijn als de tegenstander wordt elke wedstrijd lastig. We kwamen er moelijk uit en de meeste duels werden gewonnen door Sleeuwijk. Waar Sleeuwijk de eerste wedstrijd zeer verzorgd voetbalden lieten ze dit nu echter ook niet echt zien en het werd dus een vechtwedstrijd op het middenveld. Een terugspeelbal op Stan werd niet goed verwerkt en kon door Stan nog "net" voor de lijn worden gepakt. 2 keer werden we gevaarlijk voor rust. 2 keer uit een goede corner van Koen. De eerste keer schoot Jesse de bal direct uit de lucht op doel en redde een speler op de doellijn en ook de rebound van Jesse werd door deze speler via de paal weggewerkt. De tweede corner werd door Jesse ingekopt en verdween via een speler van Sleeuwijk net langs de paal. Daarna was het weer de beurt aan Sleeuwijk.  Nadat Stan al een keer had gered op een uitbraak, werd er door de verdedigers verkeerd uitgestapt waardoor de spits van Sleeuwijk zo door kon lopen naar Stan en beheerst de 0-1 kon binnenschieten. De trainers riepen dat we er een schepje bovenop moesten doen maar voor de rust kwamen we niet meer tot kansen.

In de rust een flinke preek van de trainers en na de limo snel naar buiten om het in de 2e helft goed te maken. We begonnen nu wel erg sterk aan de 2e helft. Nu zette we wel fel druk en de kansen volgden in een rap tempo. Voornamelijk Kyan schoot een aantal keer op doel waarbij de goede keeper van Sleeuwijk een aantal keer mooi redde. Na een prachtige aanval met 2 kaatsten en een mooie een-twee schoot Kyan heel hard op doel maar de bal spatte uiteen op de lat.Het zat ons niet mee, de krachten vloeiden weg en toen we alles of niets gingen spelen hadden we daar de kracht niet meer voor en zo verloren we dus met 0-1.

Een tweede helft die veel beter was als de eerste maar deze wedstrijd leert ons dat we direct fel moeten beginnen. We weten zeker dat we deze wedstrijd dan niet hadden verloren.

Maandag de oefenwedstrijd tegen SVW F1. Dan moeten we laten zien dat we wel gelijk bij de les zijn.