De wedstrijd verloren, maar mentaal gewonnen!

Hardinxveld JO11-3

VVAC E4

Luuk van der Sijde (afstandschot)

E-pupillen zaterdag, E4, 4e klasse 4.19

10 oktober 2015 9:00

Cor vd Linden

Vandaag 10 oktober speelden we tegen VVAC E4. Het veld was gemaaid en nat, maar het was niet koud en gelukkig geen regen. We kwamen tegen negenen op het veld en hebben niet echt een warming up gedaan, dus we moesten maar gewoon volle bak de wedstrijd in gaan.

De eerste helft gingen we goed van start en werd er goed overgespeeld. We speelden met een middenvelder i.p.v een spits. Rick startte op het middenveld, maar na een paar minuten moest hij al gewisseld worden met een zere enkel. VVAC ging ook goed van start en speelde goed over. Er waren over en weer kansen, maar VVAC wist uiteindelijk de bal achter Jeffrey te krijgen en opende zo de score. Hardinxveld speelde goed over en de verdediging deed goed mee bij aanvallen, maar in het tweede deel van de eerste helft konden we het niet meer belopen en gingen we de kleedkamer in met een 0-5 achterstand.

Toen we van het veld af liepen hebben we Rick geadviseerd, hoe graag hij ook wilde, om de tweede helft niet meer te spelen en de blessure aan zijn enkel niet erger te maken. Hij mocht Dieter de tweede helft helpen met coachen en aanmoedigen van de spelers.

Na een goede speech in de kleedkamer van de trainers en een beker limonade gingen we weer gemotiveerd en vol energie het veld op. Dat bleek goed uit te pakken. We gingen goed in de aanval, maar er werd ook weer goed verdedigd en zo konden we het spel van VVAC verstoren. We wisten in de tweede helft meer ons eigen spel te spelen en het VVAC een stuk lastiger te maken. Ondanks dat VVAC nog 3 doelpunten scoorde in de tweede helft, kregen wij meer kansen en wisten wij ook nog uit een prachtig afstandsschot de eindstand op 1-8 te zetten. De tweede helft hebben de jongens ontzettend goed gespeeld. Ze beleven knokken voor iedere bal, wisten met goed overspelen kansen voor het doel van VVAC te creëren en de verdediging stond de hele tweede helft z’n mannetje! De jongens gingen ondanks de 8 tegendoelpunten als overwinnaars van het veld. Althans, dat gevoel heerste. De opdracht van de trainers was duidelijk. We gaan overspelen, alles geven en we scoren in de tweede helft een doelpunt en dat is gelukt! Heel goed gedaan jongens. Als wij ons spel nog meer kunnen verbeteren en die in de komende wedstrijden door te zetten, dan gaan we het onze tegenstanders nog knap lastig maken!

Complimenten van de hele E4 staf! ;)