F1 wint ruim van ongeslagen koploper

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 1.7

17 oktober 2015 10:15

Gerco de Ruter

Vandaag stond de wedstrijd tegen VVAC op het programma. De eerste wedstrijd van het seizoen hadden we uit enigszins onverdiend verloren. Sinds vorige week staat VVAC wel alleen bovenaan zonder een punt verspeeld te hebben. Een pittige pot dus. Karsten is er i.v.m. een weekendje weg niet bij.
Iedereen was netjes op tijd en er heerste een gezellige drukte in de kleedkamer. Ze hadden er duidelijk zin.
De trainers legden nog duidelijk uit hoe we wilden spelen en dat we zoals op de trainingen de zijkanten goed moeten gebruiken. We begonnen met de  volgende spelers: Stan op doel, Kay, Kyan en Maurice achterin. Koen, David en Jesse voorin. Noud begint als wissel.

VVAC begint fel, we komen direct wat onder druk. Gelukkig zijn we goed wakker en verdedigen we sterk. Soms komen we er goed uit, vooral als we van de snelheid van Koen gebruik kunnen maken. Na een paar kleine kansjes voor VVAC breekt Koen door op rechts. Hij gaat op snelheid langs zijn tegenstander en komt samen met Jesse voor de keeper. Helaas raakt hij de bal net verkeerd waardoor de bal naast gaat. Dit geeft echter wel vertrouwen. We gaan beter voetballen en komen steeds vaker voor het doel van VVAC. Vlak voor rust breekt VVAC uit en schiet op doel. Kay blokt de bal maar via z'n voet valt de bal tegen de lat. We komen goed weg. Even later is het rust.

Rustig wordt de limo opgedronken. De trainer geeft aan trots te zijn op hoe we spelen. Erg fel en echt als team. Er wordt goed verdedigd maar ook goed gevoetbald. Wat kleine dingetjes werden uitgelegd en vooral zo blijven spelen.

We begonnen super goed aan de 2e helft. We hadden duidelijk vertrouwen gekregen van de 1e helft. We vlogen er bovenop en gaven VVAC geen ruimte om te voetballen. Kay had bijna elke bal. Stan keepte zeer geconcentreerd, Maurice draafde weer heerlijk langs de lijn en Kyan verving Karsten zeer goed. VVAC kwam er niet door. Zelf kwamen we steeds vaker voorin. Jesse en David werden goed in de voeten aangespeeld, zodat Koen en Noud met hun snelheid goed konden aansluiten. Na een mooie aanval wordt Koen vrijgespeeld en die schiet de bal mooi langs de keeper. 1-0. We blijven druk houden en als snel krijgt Koen weer de ruimte om uit te halen en nu verdwijnt de bal via een verdediger wat gelukkig in de goal. 2-0!

VVAC gaat nu alles of niets spelen wat ons meer ruimte oplevert. Achterin verdedigen we fantastisch en Stan is de rust zelve op de goal. Doordat we meer ruimte krijgen kunnen met name Koen en Noud op snelheid er vaak uit. 5 minuten voor tijd zet Koen aan voor een mooie solo, hij speelt een paar man uit en schiet. Helaas ontbreekt de kracht voor een hard schot alleen helpt een verdediger van VVAC door de bal zo van richting te veranderen dat ook deze bal binnenvalt. 3-0, wat een stand!

De laatste minuten blijven we als team knokken en halen met 3-0 het eindsignaal. Een geweldig resultaat tegen een ploeg die nog geen punt had verspeelt. We staan nu derde maar spelen de laatste weken erg sterk en wellicht zit er dus nog meer in.

De trainers zijn erg trots en zien de ploeg elke week beter worden. Klasse mannen!

Volgende week voor de beker uit tegen Alblasserdam, bij winst zo goed als zeker door. Dus er weer vol tegenaan!