Mindere dag F1 zorgt voor uitschakeling in beker

... (e.d.)

F-pupillen, F1, Groep 4 00

24 oktober 2015 8:30

Vandaag de bekerwedstrijd uit tegen Alblasserdam. Het is spannend in de poule. We staan eerste maar op doelsaldo. We moeten winnen en met meer of evenveel doelpunten als Heerjansdam. Duidelijke opdracht dus. Het was nog erg donker toen we om 7.30 op de voetbal verzamelden maar gelukkig was het licht toen we aan de warming up begonnen. We begonnen met Stan op doel, Karsten, Kay en Maurice achterin. Koen, Kyan en Jesse voorin. David en Noud begonnen als wissel.

De warming up was al wat slap en het was duidelijk dat we niet echt wakker waren. Het begin was nog wel redelijk. Alblasserdam liet ons voetballen maar we waren gewoon niet echt fel waardoor we stteeds meer de grip op de wedstrijd verloren. We kregen via Koen, Noud en David nog wel mooie kansen maar achterin was het toch ook vaak billenknijpen. Met 0-0 gingen we de rust in.

Na de limo vertelden de trainers dat er echt meer strijd geleverd moest worden om hier te winnen. Er werd hard geknikt en we zouden er de 2e helft vol tegen aan gaan.

Helaas gebeurde dat niet. We werden steeds meer afgetroefd. 5 minuten na rust verdedigden we erg slordig waaldoor de bal voor de voeten van een aanvaller van Alblasserdam viel, die de bal in het lege doel kon schieten. Helaas een verdiende achterstand. Alblasserdam bleef feller en kwam niet veel later ook op 2-0. Ineens leken we wakker, werden feller en kregen ineens kansen. Eerst liet Jesse in kansrijke positie de bal van z'n voeten springen, maar even later werd hij mooi diep gestuurd door Kyan. Deze keer schoot hij wel netjes raak. We gingen druk op zoek naar de 2-2. De druk op Alblasserdam werd groter. Echt grote kansen kregen we helaas niet. In de laatste minuut kregen we een corner tegen, Kyan probeerde deze goed weg te koppen bij de eerste paal, helaas vloog de bal in eigen doel. 3-1 was de eindstand.

Helaas na een paar zeer goede wedstrijden nu een mindere wedstrijd en werden we pas wakker nadat we 2-0 achter kwamen. Een goede les dus dat we altijd fel moeten zijn om onze wedstrijden te winnen.
Maar goed, hoofd omhoog volgende keer weer met frisse moed beginnen.

Zaterdag een avondtoernooi bij Groote Lindt.