Grote nederlaag in eerste competitiewedstrijd

Hardinxveld JO11-3

Ameide E2

Diederick Rietveld (vrije trap)

E-pupillen zaterdag, E4, 4e klasse 4.19

12 september 2015 9:00

Vandaag begon onze competitie met een thuiswedstrijd tegen Ameide E2. Het zonnetje scheen niet, maar het was gelukkig droog. Dit was ook de eerste keer dat we compleet waren. Diederick was gelukkig weer terug van een blessure.

De eerste helft begon niet zo sterk. Ameide nam meteen het initiatief en scoorde al snel de 0-1. Het duurde even voordat onze jongens de zeer snelle en goed overspelende jongens van Ameide bij konden houden. De verdediging stond goed, maar door het snelle tikken van de jongens van Ameide ontstonden er toch gaatjes in de verdediging en we stonden al snel achter met 0-3. Toch bleven onze jongens doorvechten en halverwege de eerste helft deden we zeker niet onder voor Ameide. Sterker nog, we kregen zelfs kansen en de verdediging wist Ameide goed te stoppen. Aan het einde van de eerste helft kregen we een vrije trap met Diederick achter de bal. Hij is nog maar net terug van zijn blessure, maar hij wist de bal met een pegel achter de doelman van Ameide te schieten. Na het doelpunt klonk het fluitsignaal voor de rust. Tussenstand 1-3.

In de rust hadden de jongens door dat het nog wel eens spannend zou kunnen worden. Vol goede moed gingen we goed van start in de tweede helft. Het leek echter wel of de jongens van Ameide iets door de limonade gedaan hadden, want ze waren weer niet te stoppen. Het duurde even, maar toen wist Ameide de voorsprong verder uit te bouwen met 1-4. Al snel werd het ook 1-5 en Hardinxveld begon de moed en energie te verliezen. Toch gingen ze goed door en bleven knokken. Door de vermoeidheid viel de verdediging uiteen en uiteindelijk konden we Ameide niet meer stoppen. Het ene doelpunt na het andere doelpunt vloog erin. Ook wij kregen nog wat kansen, maar de beste kans belande op de paal i.p.v. het net. Vlak voor tijd maakte Jeffrey nog een prachtige redding en wist Ameide niet op dubbele cijfers uit te laten komen. Eindstand 1-9.

De jongens waren uiteindelijk teleurgesteld, maar er is goed gevoetbald en er is weer keihard geknokt. We worden steeds meer een team al moesten we wel onze meerdere erkennen in Ameide. Misschien kunnen we ze meer tegenstand bieden in de uit wedstrijd.

Cor, bedankt voor het fluiten van de wedstrijd. Het ging heel erg goed ook al wast het je eerste wedstrijd als scheidsrechter!