A1 pakt ook 2e competitiewedstrijd de 3 punten!

Hardinxveld JO19-1

BMC A1

A-junioren zaterdag, A1, Hoofdklasse G

19 september 2015 14:30

Helvert, A.P.M. van

A1 pakt ook 2e competitiewedstrijd de 3 punten! Voor de A1 staat de thuiswedstrijd tegen BMC op het programma. Een voor Hardinxveld tamelijk onbekende ploeg uit Berlicum (vlak bij Den Bosch). Vorige week werd thuis terecht de volle winst gepakt in een prima wedstrijd. Kijken wat deze wedstrijd brengt. Uw verslaggever was er vandaag niet bij en moet zich deze keer baseren op de sterke verhalen van de spelers en de updates via de app. Kortom, elke gelijkenis met de echte wedstrijd berust op pure toeval .

De eerste helft houden beide ploegen elkaar lang in evenwicht. Hardinxveld is niet altijd even zuiver in de passing, waardoor echte kansen uitblijven. BMC speelt gedisciplineerd en geeft weinig ruimte weg. Hardinxveld is wel de bovenliggende ploeg, maar ja, dat telt niet. Maar dan valt in de 37e minuut toch de voorsprong. Vanuit het niets schiet Frank van de zijkant en het staat 1-0. Dit is tevens de ruststand.

Na rust doet Hardinxveld er een tandje bij. Dit levert al na 5 minuten resultaat op. Aron met een goede pass op Lex die keurig afrond; 2-0. Hardinxveld blijft de sterkere ploeg, maar het duurt toch tot de 69e minuut voordat dit zich vertaald in een doelpunt. Opnieuw Frank die met een fraai schot in de bovenhoek de keeper het nakijken geeft: 3-0. Maar BMC geeft zich niet op. Ongeveer 10 minuten later is het BMC dat aandringt. De Hardinxveldse verdediging reageert niet attent en het staat 2-1. In de slotfase brengt Aron uit een hoekschop de stand op 4-1.

Knap gedaan mannen! Jammer van (opnieuw) de nodige gele kaarten die zijn gevallen. Een prima start van de competitie zonder verliespunten (zij het met één wedstrijd minder gespeeld). Na 3 competitierondes valt op dat er nog geen echte favoriet is aan te wijzen en de top 10 nog alle kanten op kan.

Volgende week de eerste uitwedstrijd tegen weer een relatief onbekende ploeg voor VVH: SC ’t Zand uit Tilburg. Zij wonnen eerder van Kozakken Boys en Theole.