Geen deelname KNVB Regio Cup

31 mei 2021 15:15

Webmaster

Lastige beslissing om in het belang van alle spelende leden en de beschikbare vrijwilligers niet deel te nemen aan deze mini competitie.

Beste leden, ouders en/of verzorgers,

Allereerst zijn wij als bestuur vanzelfsprekend ook blij met de aangekondigde versoepelingen en zo ook de ingezette terugkeer naar onze vertrouwde samenleving.

Met betrekking tot het spelen van een soort competitie is de KNVB reeds lange tijd bezig met het opzetten van de zogenaamde Regio Cup. Het was aanvankelijk de bedoeling hier reeds in april mee te starten. In die periode had het voor ons als vereniging weliswaar wat uitdagingen gegeven, echter waren de mogelijkheden volop aanwezig om hier aan deel te nemen.

Echter zijn we nu begin juni, het tijdstip waar normaal gesproken het regulier onderhoud van de velden wordt gepleegd. Daar was aanvankelijk misschien nog wat in te schuiven, ware het niet dat door waarschijnlijk het niet bespelen bij 3 van de 5 beschikbare speelvelden een schimmel is vastgesteld. Dit houdt in dat de toplaag compleet moet worden gerenoveerd. Om de velden aan het begin van de competitie speelklaar te krijgen moest er reeds vorige week een begin gemaakt worden met het renoveren van deze velden. Aangezien veld 3 en het trainingsveld normaliter medio juni aan de beurt zijn voor het reguliere onderhoud zou dit betekenen dat we de laatste speeldagen alleen nog maar de beschikking heb over 1,5 kunstgrasveld.

Dat had nooit voldoende geweest en had betekent dat men op vrij late tijdenstippen of doordeweekse avonden had moeten spelen. Dit zou dan weer ten koste gaan van de trainingscapaciteit van onder andere de teams die niet mee mogen doen aan deze Regio-Cup.

Dit in ogenschouw nemende, en nog diverse andere organisatorische obstakels heeft ons als bestuur de lastige beslissing te doen nemen om in het belang van alle spelende leden en de beschikbare vrijwilligers niet deel te nemen aan deze mini competitie.

Wij begrijpen dat dit voor sommige leden een teleurstellende mededeling is. Toch rekenen we op jullie begrip. De accommodatie blijft tot en met 12 juni beschikbaar voor trainingen en eventuele onderlinge wedstrijdjes of toernooitjes. Dit wel altijd in overleg met de coördinatoren en eventueel het bestuur.

Alvast onze dank voor uw begrip en medewerking en hopelijk snel tot ziens.

Met vriendelijke groet,
Michel Helmink